arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

روحانی میراث دار دولتی ضد زن بود/ اشتغال زنان در دولت یازدهم افزایش چشمگیری داشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم میراث دار دولتی به شدت ضد زن بود، کارنامه روحانی در حوزه زنان را موفق ارزیابی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم میراث دار دولتی به شدت ضد زن بود، کارنامه روحانی در حوزه زنان را موفق ارزیابی کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، پروانه سلحشوری درباره عملکرد دولت یازدهم در حوزه زنان گفت: میزان اشتغال زنان در دولت آقای روحانی افزایش چشمگیری داشت و نمودهای عینی محسوسی را در این زمینه شاهد بودیم.
 
او با اشاره به ارتقای جایگاه سازمانی زنان در دوره فعلی گفت: از زنان در حوزه های مدیریتی استفاده بیشتری شد. به طور مثال در وزارت نفت و وزارت کار مدیران کل زن وجود دارد که این نشان می‌دهد؛ توسعه در این حوزه رخ داده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره گفتمان عدالت جنسیتی تصریح کرد: بحث عدالت جنسیتی وقتی توسط دولت مطرح شد، با تلاش فراوان توانستیم آن را در قانون برنامه ششم بیاوریم. امیدوارم این برنامه در 5 سال آینده محقق شود تا عدالت جنسیتی در حد واژگان باقی نماند.
 
سلحشوری درباره منع ازدواج زودهنگام دختران که یکی از مهمترین دغدغه‌های معاونت زنان دولت یازدهم بود، گفت: ما به شدت به دنبال این موضوع هستیم و معتقدم بهتر است به جای استفاده از عبارت ازدواج زودهنگام بگوییم ازدواج کودکان دختر. وقتی از واژه کودک استفاده کنیم ذهن جامعه را نسبت به این موضوع حساس می‌کنیم. ما در مجلس دهم تمام تلاش خود را می‌کنیم که تا قانونی برای ازدواج تصویب شود.
 
او ادامه داد: ازدواج کودکان هم برای کودکان و هم برای خانواده‌های آنان آسیب‌زا است و مستندات و تحقیقات لازم را درباره این موضوع ارائه خواهیم داد.
 
این نماینده مجلس افزود: آقای روحانی در دولت‌شان برای زنان تلاش‌های بسیاری انجام دادند و عملکرد او در این چهارسال بسیار مشابه دولت‌ اصلاحات است. همچنین از آنجا که ایشان میراث دار دولتی به شدت ضد زن بود، کار بسیار دشواری را در پیش داشت و ازهمین‌رو معتقدم آقای روحانی در حوزه زنان کارنامه موفقی داشته، اگرچه انتظار داریم در دوره دوم وضعیت زنان باز هم بهبود یابد.
 
سلحشوری خاطرنشان کرد: زنان در دور گذشته تجربه تحقیرهای زیادی را داشتند، این در حالی است که در چهارسال گذشته بروز و ظهور زنان را در همه عرصه‌ها شاهد بودیم.
 
او همچنین در واکنش به ادعای مطرح شده مبنی بر ارائه اطلاعات زنان مطلقه ایرانی به سازمان ملل از سوی معاونت زنان گفت: متاسفانه برخی افراد بدون هیچ سند و مدرکی صحبت می‌کنند و ادعاهایی را وارد می‌کنند. برای تخریب با هر ادعایی می‌توان مسائل زیادی را مطرح کرد، اما برای همه این ادعاها باید سند و مدرک وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: افرادی که این اتهامات را وارد می‌کنند راه نادرستی را در پیش گرفته‌اند. وقتی گزاره غلط را پایه‌گذاری کنید به نتیجه غلط هم می‌رسید.
نظرات بینندگان