arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

تلویزیون برای روز انتخابات چه تدارک دیده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی (در برخی حوزه‌ها)، شبکه‌های سیما به پوشش سراسری این رخداد بزرگ و سرنوشت‌ساز کشور می‌پردازد.
 
‎به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا  شبکه‌های سیما اخبار و تصاویر حضور مردم در تهران و دیگر شهرهای کشور را به صورت زنده به تصویر می‌کشند.
 
شبکه یک سیما
 
‎ویژه برنامه انتخاباتی شبکه یک سیما از ساعت ٨ صبح آغاز می‌شود و گزارش‌هایی از همه استان‌های کشور پخش می‌شود.
 
‎پخش گفت‌وگوهای زنده از حوزه‌های انتخاباتی وزارت کشور، حسینیه امام خمینی، مسجد امیر و ... از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.
 
‎همچنین در این برنامه که میلاد شیران، محمد رحمان نظام اسلامی و مهدی آقابیگی اجرای زنده آن را برعهده دارند، گزارش‌هایی از حال و هوای انتخاباتی شهرهای مختلف کشور پخش خواهد شد.
 
شبکه دو سیما
 
‎شبکه دو سیما با برنامه «با هم برای ایران» به پوشش سراسری این رخداد بزرگ و سرنوشت‌ساز کشور می‌پردازد.
 
‎در این برنامه علاوه بر انعکاس حضور حماسه‌ساز مردم جای جای ایران اسلامی در انتخابات ۹۶، گفت‌وگوهایی ویژه و زنده از ستاد انتخابات کشور و حوزه های رأى‌گیرى، ارتباط با مراکز استان‌ها و گزارش‌هاى مردمى برای بینندگان تدارک دیده شده است.
 
‎برنامه «با هم برای ایران» پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در ساعت‌های ۱۱، ۱۶ و ۲۱ و جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه از ۷:۳۰ تا پایان زمان رأى‌گیرى علاوه بر پخش نماهنگ، کلیپ، وله‌های مناسبتی، برنامه کودک و نوجوان و ... همراه ملت ایران در پای صندوق‌های رأی خواهد بود.
 
‎این برنامه در زمان های یاد شده و به صورت مستقیم با اجرای محمد جعفر خسروی، رویاالسادات حسینی و ناصر خیرخواه روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.
 
شبکه سه سیما
 
‎«ایران سربلند» ویژه برنامه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شبکه سه سیما، جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۷ بامداد تا ۲۴ شامگاه در قالب  برنامه‌ای با عنوان «ایران سربلند»  پخش می شود.
 
‎این برنامه با اجرای محمدرضا حسینیان، شاهین جمشیدی، زهره سادات هاشمی، مسعود روشن پژوه، فرشید فهیم، حامد حاجیلو و احمد اکبر نژاد به صورت زنده اخبار انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را پوشش خواهد داد.
 
‎پخش نماهنگ‌ها، سرود های  انتخاباتی و ارتباط مستقیم با ایستگاه شبکه سه مستقر در مسجد النبی هفت حوض نارمک و همچنین مراکز استان ها و به تصویر کشیدن حضور مردم قهرمان ایران در پای صندوق‌ها و حضور ورزشکاران، هنرمندان و خوانندگان به مناسبت حماسه حضوراز بخش های دیگر این برنامه می باشد .
 
‎مجریان و گزارشگران شبکه سه سیما نیز چون محسن حاجیلو، بیژن خراسانی، پیمان طالبی،  امید گلیوند ، شهیار سعید نیا، حبیب میدانچی، ابوالفضل آقا خانی، سمیه قانعی، زهرا جهرمی و ... در این ایستگاه با مردم همیشه در صحنه گفتگو خواهند کرد .
 
شبکه پنج سیما
 
‎شبکه پنج نیز با ویژه برنامه انتخاباتی «حضور ملی» روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه همزمان با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر روی آنتن می رود.
 
‎این برنامه به تهیه کنندگی شهرام نسترن راد به صورت زنده در دو بخش استودیویی و پایگاه واحد سیار از ساعت ۸ صبح تا آخر شب از شبکه پنج پخش می شود.
 
‎واحد سیار شبکه پنج سیما با استقرار در مسجد جامع نازی آباد و حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) در روز انتخابات با مردم همراه می شود و در بخش استودیویی نیز میزبان چهره های فرهنگی و هنری خواهد بود.
 
‎بیشتر مجریان شبکه پنج در این برنامه حضور خواهند داشت و ارتباط با مراکز استان ها، موسیقی تصویر، میان برنامه و.... از بخش های این ویژه برنامه است.
 
‎یکی از ویژگی‌های این برنامه حضور مردم و تهیه گزارش‌های مردمی است که حال و هوای انتخابات را به تصویر می کشد.
 
‎همچنین در روز ۲۹ اردیبهشت ماه شبکه پنج سیما، از ساعت ۸ صبح به صورت مستمر و منظم هر ساعت، ۱۰دقیقه خبر مربوط اخبار انتخابات برای مخاطبان خواهد داشت و برنامه ویژه انتخابات «حضور ملی» و دیگر برنامه های شبکه در جدول پخش قرار و روانه آنتن می شود.
 
شبکه افق
 
‎ویژه برنامه «عصرانه» جمعه این هفته همراه با مرور اخبار انتخابات و پخش زنده گزارش های مربوط به اخذ رأی در شعب مختلف تهران و شهرستان ها، در ۱۰ بخش روی آنتن شبکه افق می رود.
 
‎بخش نخست این برنامه به تهیه کنندگی و اجرای محمدرضا باقری از ساعت ۷:۴۵ روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه روی آنتن می رود و در ساعت های مختلف شاهد پخش زنده دیگر بخش های آن خواهیم بود.
 
‎«عصرانه» روز جمعه دارای بخش های مختلفی خواهد بود که از آن جمله می توان به مرور  شبکه های اجتماعی و اخبار خبرگزاری ها در مورد انتخابات اشاره کرد. همچنین
 
تصاویر زنده از حوزه‌های انتخابیه و ارتباط با خبرنگاران شبکه افق در شهر تهران و سایر شهرستان ها از دیگر بخش های آن به شمار می رود.
 
‎پخش آیتم های گزارشی از شعب اخذ رأی در روستاها نیز در دستور کار قرار دارد همچنین به تناوب شاهد ارتباط مستقیم با خبرنگار شبکه افق مستقر در وزارت کشور و ستاد انتخابات خواهیم بود.
 
‎مطابق روال سایر روزها، آیتم طنز هم در برنامه «عصرانه» روز جمعه همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گنجانده شده است.
 
‎بخش نخست ویژه برنامه انتخاباتی «عصرانه» از ساعت ۷:۴۵ روز جمعه ۲۹ اردیبهشت تا ساعت ۸:۱۵ به صورت زنده روی آنتن می رود و دیگر بخش ها نیز به تناوب و در فواصل زمانی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ای پخش می شوند.
 
‎پخش این برنامه تا پایان زمان رسمی اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان