arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

رئیسی در وزارت کشور: سازوکار انتخابات در کشور ما، سازوکار اطمینان بخشی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی گفت: سازوکار انتخابات در کشور ما، سازوکار اطمینان بخشی است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران  گفت: بنده در ابتدا باید بگویم که آمده‌ام از دست اندرکاران انتخابات به خاطر زحماتی که در سراسر کشور کشیده‌اند تشکر کنم.

وی افزود: حضور بنده در ستاد انتخابات کشور برای خسته نباشید برای همه دست اندرکاران انتخابات است. آنهایی که در شهر و روستاهای مختلف در راستای برگزاری انتخابات فرایند رای گیری انجام می دهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جا دارد به همه دوستان اجرایی خسته نباشید عرض کنم، اظهار کرد: سازوکار انتخابات در کشور ما، سازوکار اطمینان بخشی است؛ یعنی قانونگذار یک بخش اجرا و یک بخش نظارت را پیش بینی کرده است که اگر این پیش بینی‌ها به درستی عمل کنند، این سازوکار پیش بینی شده و ما تجربه سی و چند سال کشورداری و برگزاری انتخابات را داریم و این سازوکار، سازوکار اطمینان بخشی است.

رئیسی با بیان اینکه امروز برخی مشکلات را از ابتدای انتخابات به بنده گزارش دادند، تصریح کرد: از همان آغاز انتخابات که اعلام اسامی بود و شهرت بنده را در بعضی از اعلانات ذکر نکرده بودند که علی القاعده ممکن است تعدادی از افراد با نام شناسامه‌ای من آشنا نباشند. عنوان مشهور بسیار مهم است و این موضوع هم در قانون پیش بینی شده است.

وی افزود: در قانون پیش بینی شده است کسانی که به یک فامیلی مشهور هستند شهرت‌شان در اعلامیه ذکر شود و این اشکالی بود که از سوی ما اعلام شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در برخی از موارد مسئله پذیرش نمایندگان کاندیدا مطرح بود، اظهار کرد: این مسئله متن قانون است و ما به وزارت کشور اعلام کردیم. امیدواریم انتخابات پر شوری که بوده است، بتواند شور مردم عزیز ما را در انتخابات و پس از آن برای مردم حفظ شود.
نظرات بینندگان