arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

پاسخ رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها به چمران/ شمارش آرا با حضور نماینده لیست خدمت بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با بیان اینکه نماینده لیست خدمت شب گذشته با حضور در محل هیئت نظارت شهر تهران در جریان کامل فرایند شمارش آرا قرار گرفته است گفت: هرگونه شبهه‌پراکنی در آرای سالم و طبیعی مردم و شکایت‌های خارج از فرایند قانونی همچون مراجعه به رئیس مجلس قبل از ارائه هرگونه شکایت رسمی به هیئت‌های اجرایی یا نظارت اقدامی خارج از قانون است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علیرضا رحیمی در واکنش به دیدار تعدادی از اعضای لیست خدمت با رئیس مجلس و درخواست از او برای ورود جدی به انتخابات شوراهای تهران گفت: در قانون انتخابات به صراحت قید شده که داوطلبان بعد از اعلام نتیجه شمارش آرا می‌توانند شکایات خود را ظرف 48 ساعت به هیئت‌های اجرایی تسلیم کنند تا برابر مفاد قانون مورد رسیدگی و تصمیم در هیئت‌های اجرایی و نظارت قرار گیرد.

وی گفت: مرجع رسیدگی به شکایات هیت‌های اجرایی و نظارت هستند. در قانون انتخابات برای رسیدگی به شکایات داوطلبان شوراها جایگاهی برای روسای قوا دیده نشده است لذا گرچه مراجعه به رئیس مجلس برای احقاق حق منع قانونی ندارد اما هیچ جایگاهی در فرایند قانونی هیئت‌های نظارت وجود ندارد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت: بر این اساس هرگونه شبهه پراکنی در آرای سالم و طبیعی مردم و شکایات حارج از فرایند قانونی از قبیل مراجعه به رئیس مجلس قبل از ارائه هرگونه شکایات رسمی به هیئت‌های اجرایی یا نظارت خارج از قانون است و انتظار می‌رود داوطلبان اعتراضات خود را در چارچوب و بر اساس موازین قانونی طرح کنند البته رئیس مجلس در طول جریان انتخابات در هیچ مرحله‌ای نه به صورت فرایندی نه به صورت مصداقی در هیئت‌های نظارت مداخله نکرده‌اند.

رحیمی همچنین گفت: بدون رسیدگی به شکایات،‌ صحت انتخابات در هیچ حوزه‌ای مورد بررسی و تصمیم هیئت نظارت قرار نخواهد گرفت در همین رابطه شب گذشته نماینده معرفی شده آقای چمران تحت عنوان نماینده لیست خدمت برای اطلاع از فرایند شمارش آرا به هیئت مرکزی مراجعه کرد و با حضور در محل هیئت نظارت شهر تهران و گفت‌وگو با رئیس این هیئت در جریان کامل فرایند شمارش آرا قرار گرفت.

وی در پایان گفت: حجم گسترده استقبال مردم در شهر تهران و رای قاطع به داوطلبان و همچنان اختلاف بالا بین آرای اعضای اصلی و علی البدل انتخاب شده جایی برای شبهه و تردید باقی نمی‌گذارد گرچه بازهم به لحاظ قانونی همه شکایات به هیئت اجرایی تسلیم شده و مورد رسیدگی و بررسی قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان