arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

باهنر: رييس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت تا خرداد ماه تعيين تكليف ميشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از آغاز رفاقت‎ها پس از رقابت‎های انتخاباتی سخن گفت و افزود: از این پس باید به دولت به عنوان یک تیم ملی نگاه و کمک کنیم تا در مسابقات جهانی پیروز شود.

به گزارش انتخاب، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري در نخستين نشست خبري خود پس از انتخابات رياست جمهوري که آن را "حماسه بسيار خوب" مي‎خواند به تحليل نتيجه انتخابات پرداخت و گفت: در حال حاضر رقابت ها باید تبدیل به رفاقت شود و همه دولت را در حصول اهدافی که به نفع نظام است پشتیبانی و یاری کنند.

به گفته وي، کشورهای متخاصم و رسانه های معاند و بعضی از گروه های هنجارشکن داخلی در این مدت دسیسه هایی انجام دادند تا مردم را از آمدن به پای صندوق های رای منع کنند اما سیاست های راهبردی نظام و تمهیداتی اتخاذ شده، باعث شد همان هایی که مردم را برای حضور نیافتن دعوت می‌کردند، توصیه کنند مردم به پای صندوق های رای بروند. به گفته موکد رهبر معظم انقلاب حضور پرشکوه مردم  پای صندوق رای بالاترین قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

* رکورد 73درصدی حضور مردم پای صندوق های رای، رکورد بسیار خوبی است و برنده اصلی مردم هستند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که شکرگزار این نعمت بزرگ که لبیک مردم به دعوت ایشان پای صندوق رای هستند.

* طرفین انتخابات یکی از عوامل مهم دعوت مردم به پای صندوق های رای بودند که زحمت خود را کشیدند، اظهارکرد. جناح های مختلف حرف ها و برنامه های خود را گفتند، بعضی از این گفت وگوها اغراق بود و بعضی مستند نبود و بعضی هم تهمت بود که البته لازمه مردم سلاری است. باید تلاش کنیم که این گفت وگوها پالایش و مستندتر شود.

*در ایام انتخابات رقابت هایی بوده اما درحال حاضر باید این رقابت ها به رفاقت ها تبدیل شود و باید باورمان این باشد که طرف برنده تیم ملی است و با رقبای خارجی می خواهد مسابقه بدهد. دولت را از این به بعد باید به عنوان یک تیم ملی نگاه و کمک کنیم تا در مسابقات جهانی پیروز شود زیرا موفقیت دولت از این به بعد موفقیت جمهوری اسلامی است.

* طبق قانون، مجمع تشخيص مصلحت نظام دوره قانوني مشخص ندارد و مي‎تواند به اراده رهبري تمديد شود اما فكر مي‎كنم رييس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت تا خرداد ماه تعيين تکلیف شود. فكر مي‌كنم رييس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت تا خرداد ماه تعيين تكليف شود.

نظرات بینندگان