arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

اهمیت پیروزی روحانی برای آینده منطقه و جهان/ چاینا دیلی: ایرانیان خواستار تغییر هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از روزنامه‌های پرتیراژ چین نوشته است که رای دوباره مردم ایران به حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور نشان می دهد که مردم ایران به دنبال تغییرات و پیشرفت های بیشتری هستند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، چاینا دیلی روز دوشنبه در یک گزارش تحلیلی نوشت: مردم بار دیگر به روحانی رای دادند و امیدوار هستند که در دوره دوم ریاست جمهوری وی، کشورشان به پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی بیشتری دست یابد.
 
این روزنامه در تحلیل خود آورده است: مردم ایران در تلاش هستند تا با رای خود نشان دهند اوضاع ایران هر روز باید بهتر از قبل باشد و جایگاه بین المللی آن نیز بیش از پیش ارتقا یابد.
 
گزارش می افزاید: پیروزی روحانی همچنین حراست از دستاورد مهم وی یعنی برجام محسوب می شود و در واقع این توافق مهم که باعث شده است بیشتر تحریم های ایران لغو شود اکنون اهمیت بیشتری از خود نشان داده است.
نشریه نوشته است که بسیاری از مردم پس از این پیروزی در مصاحبه ها و نوشته های خود تصریح کرده اند که از رئیس جمهوری خود انتظار دارند به وعده هایش عمل کند.
 
«آنها افزوده اند که روحانی نشان داده است مرد شرایط سخت است و تسلیم فشارها نمی شود و کسی است که می خواهد ایرانیان عزت بیشتری داشته باشند و در جامعه بین المللی از اقتدار بالاتری برخوردار شوند.»
 
چاینا دیلی تاکید کرده است که رای بالا به روحانی و بخصوص آرای جوانان به این معناست که مردم خواستار تغییرات بیشتری هستند و البته او با این حمایت قدرت بیشتری برای مقابله با چالش های داخلی و خارجی خواهد داشت.
در بخش دیگری از این گزارش تحلیلی آمده است: در مجموع انتخابات این دوره ریاست جمهوری ایران و پیروزی مجدد حسن روحانی برای آینده ایران، منطقه و جهان با اهمیت است.
نظرات بینندگان