arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

پدیده انتخابات شورای شهر رشت: ‌افتخار می‌کنم که با لباس رفتگری وارد شورای شهر شده‌ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پدیده انتخابات شورای شهر رشت گفت: وضعیت شغلی من و همکارانم خوب نیست و باید به این وضع رسیدگی شود.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، انتخابات این دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا در گوشه و کنار کشور عزیزمان با اتفاقات عجیبی همراه بوده است. یکی از مهمترین اتفاقات راهیابی محمدحسن علی‌پور یکی از کاندیدای شهر رشت است. رفتگر ۴۲ ساله‌ای که حدود ۱۵ سال سابقه رفتگری دارد.
 
محمدحسن علیپور با بیان اینکه یکی از کارگران تحصیل کرده‌ شهرداری است، گفت: وقتی مشغول این کار بودم به خاطر علاقه‌ای که به ادامه تحصیل داشتم درس خواندم و وارد دانشگاه شدم.
 
وی هدف از ادامه تحصیل را صرف فعل خواستن و توانستن عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر دارای مدرک لیسانس روابط عمومی هستم.
 
علیپور با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگ و هنر درس خوانده است، خاطرنشان کرد: می‌دانستم با این رشته می‌توانم ارتباط بیشتری با مردم برقرار کنم.
 
تحصیلات وضعیت اقتصادی رفتگران را تغییر نمی‌دهد
 
وی در پاسخ به این سوال که در ۱۵ سال رفتگری با ارتقاء مدرک دیپلم به لیسانس، تغییری در شرایطش به وجود امد یا خیر؟، تصریح کرد: هرگز با یک کارگر تحصیل نکرده هیچ فرقی نداشتم؛ همه حقوق را یکسان می‌گرفتیم.
 
وی ادامه داد: یکی از همکارانم نیز لیسانس حسابداری دارد و برنامه دارم در شورای شهر حتما برای تغییر وضعیت این چنین افرادی، تغییرات انجام شود.
 
علیپور در خصوص شرایط اقتصادی و زندگی رفتگران رشت اضافه کرد: شرایط اقتصادی و وضعیت شغلی من و همکارانم متاسفانه خوب نیست و این موضوع یکی از دلایلی اصلی من برای ثبت نام در انتخابات شوراها بود.
 
اعضای شورای قبلی وعده‌ها به رفتگران را فراموش می‌کردند
 
پدیده انتخابات رشت با اشاره به اینکه در دوره‌های قبلی به شورا می‌رفتند همیشه به من و همکارانم وعده می‌دادند که شرایط شما را تغییر می‌دهیم، اما به وعده‌هایشان عمل نمی کردند، گفت: آنها فقط فقط رای ما را می‌خواستند اما وقتی که می‌رفتند و در جایگاه شورا قرار می‌گرفتند دیگر این شعارها و این قول ها را فراموش‌می‌کردند. در حالیکه من و همکاران بی‌نهایت گرفتار هستیم.
 
وی افزود: من می‌دانم که خیلی وقت‌ها حتی یک حبه قند در خانه همکارانم پیدا نمی‌شود.
 
علیپور خاطرنشان کرد: نه تنها حقوق کسانی که در بخش خصوصی وابسته به شهرداری کار می‌کنند، سروقت پرداخت نمی‌شود، بلکه بیمه‌هایشان درست و حسابی رد نمی‌شود.
 
وی گفت: با خودم گفتم، خدایا همه اینها می‌آیند به من و امثال من وعده و وعید می‌دهند و می‌روند چون از جنس ما نیستند، ما را یادشان می‌رود. همان موقع به دلم افتاد که در انتخابات ثبت نام کنم.
 
پدیده انتخابات تصریح کرد: این راه سخت است با توکل بر خدا بر من هموار کن و به لطف خدا و کمک همکارانم و دوستانم و اعتماد مردم شهرم ‌انتخاب شدم.
 
سرمایه انتخاباتی من اعتماد مردم بود
 
علیپور در خصوص میزان هزینه‌ای که برای تبلیغات داشته است، گفت: سرمایه من همین همکارانم، دوستان و خانواده‌هایشان بود که چهره به چهره برای من تبلیغ می‌کردند.
 
وی با بیان اینکه قصد دارد همچنان به شغل رفتگری ادامه دهد، افزود: می‌خواهم با همین دوستان و همکارانم کار می‌کنم. این شغل‌، شغل شریفی است، شغل شرافتمندانهای است من افتخار می‌کنم که با لباس رفتگری وارد شورای شهر شده‌ام.
 
وی افزود: یادم نخواهد رفت ‌که از جاروزنی و نظافت سرویس‌های بهداشتی اماکن عمومی شروع کردم و به اینجا رسیدم.
 
علیپور با اشاره به یک پسر ۱۰ ساله اش نام علیرضا دارم، گفت: در شورای شهر رشت باید یک همدلی خاصی بوجود بیاید و به وضعیت قشر ضعیف بیشتر از قبل رسیدگی شود. از بحث‌های حاشیه‌ای و جنجالی هم دوری شود و هدف من فقط خدمت به مردم است.
 
پدیده انتخابات رشت مستاجر است و خانه‌اش آب شهری ندارد
 
پدیده انتخابات شورای شهر رشت که در محله حمیدیان انتهای خیابان هنرپرور مستاجر است، تصریح کرد: خانه‌ام فاقد آب شهری و امکانات است. کلا محله ما یک محله خاکی است که وقتی باران می‌بارد شدیدا گل و لای می‌شود و رفت و آمد سخت می‌شود.
 
وی گفت: بعنوان یکی از کاندیداهای شورا برای تبلیغات پوستر روی دیوارها نچسباندم، چون خودم می‌دانم که همکارانم خیلی موقع تمیز کردن این پوسترها اذیت می‌شوند.
 
محمدحسن علیپور در پاسخ به این سوال که موقعی که نامزد شدید به شما پیشنهاد شد که عضو لیست اصولگراها یا اصلاح طلب‌ها ‌شوید، گفت: بله از گوشه و کنار به من پیشنهاد شد اما من دوست داشتم که مستقل عمل بکنم چون نمی‌خواستم که وارد جناح خاصی ‌شوم.
نظرات بینندگان