arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶

پیام تبریک 250 تن از اساتید، روحانیون و فضلای حوزه خطاب به روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 250 تن از اساتید، روحانیون و فضلای حوزه علمیه خطاب به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران پیروزی در انتخابات را تبریک گفتند.

به گزارش «انتخاب»؛ متن این پیام در زیر می آید:

بسمه تعالی و له الحمد
جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسن روحانی(دام عزه)

انتخاب بجا، شایسته و مدبرانه حضرتعالی به عنوان ریاست قوه مجریه جمهوری اسلامی توسط ملت فهیم و آگاه ایران سر فصلی نوین در حرکت به سوی توسعه روزافزون جامعه ایران در حوزه های مختلف خواهد بود. بی شک این انتخاب، بر اساس رأی به اندیشه و برنامه های توسعه محور جنابعالی درابعاد داخلی و خارجی می باشد. مردم با فرهنگ ایران به خوبی دریافتند که آب شور وعده های صدقه ای رفع عطشی را در پی ندارد و به این نتیجه رسیدند که با وجود مشکلات و تنگناهایی که با آن مواجه هستند می بایست مصالح کلان را در نظر گرفته و سکان اداره آن را به جنابتان بسپارند.

جناب آقای رئیس جمهور؛

ضمن تبریک این انتخاب بزرگ به ملت بزرگ ایران و حضرتعالی که یکی از دانش آموختگان حوزه و دانشگاه و آگاه به دیدگاههای مرحوم امام خمینی می باشید انتظار می رود که:

به شعار اصیل و اولیه انقلاب که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و هست، توجه جدی داشته باشید. اجرایی شدن این اهداف کلان تحت با اجرای بدون تنازل اصول قانون اساسی به ویژه فصل سوم مربوط به حقوق ملت، به منصه ظهور می رسد. 

امید است با شناختی که از این دهلیزها دارید این گردنه صعب العبور را به خوبی طی نمایید. همین که در بعد بین المللی از شعارهای تند و بدون پشتوانه که اندوخته های گرانسنگ ملت را در معرض تهدید قرار می دهد اجتناب می کنید، قابل ستایش است و با گفتگو و دیپلماسی خردمندانه بایستی ادامه یابد.

تقسیم مردم به خودی و غیرخودی، انحصار طلبی و بهره نبردن از نظرات متخصصان با هر گرایشی،، قائل به کرامت ذاتی انسان نبودن فارغ از هر ایده، مذهب و جناح خاص ، امتیاز دادن به اقلیت مخالف حقوق ملت و جلب رضایت آنان، ملت و دولت را در حاشیه قرار دادن، ذبح حقیقت به پای مصلحت، و ... همگی آسیب هایی است که خود بدان واقفید.

جناب آقای روحانی!

مراودات شایسته و مناسب حضرتعالی طی دوره اول با مراجع عظام و حوزه های علمیه می تواند کم سابقه باشد. امید است با درک شرایط و تدبیر و به ویژه با استفاده از نیروهای فاضل و کارآمدتر در بخش ارتباط با مراجع و حوزه، بیش از پیش این ارتباط مستحکم تر گردد. گرچه جریاناتی با شگردهای مختلف از جمله ایجاد جنگ روانی و ارائه اطلاعات کاذب، در صدد مصادره حوزه و ارزش های آن به نفع جریان خاصی هستند ولی تجربه نشان داده گسترش ارتباط تنگاتنگ با مراجع، اساتید و بدنه حوزه، می تواند در رفع موانع و مشکلات کارساز باشد.

از خداوند منان برای حضرتعالی و همکاران، آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون داریم. ان شاء الله.( سوم خرداد 1396)
نظرات بینندگان