arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

اعطای جایزه برتر مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی به استاد علیزاده

بنیاد مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی، روز پنجشنبه جایزه نخست بهترین موسیقیدان سال خود را به حسین علیزاده از جمهوری اسلامی ایران اهداء کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنیاد مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی، روز پنجشنبه جایزه نخست بهترین موسیقیدان سال خود را به حسین علیزاده از جمهوری اسلامی ایران اهداء کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، این بنیاد هر دو سال یک بار اقدام به انتخاب برترین های موسیقی از کشورهای مختلف از جمله قاره آسیا می کند که جایزه امسال این مرکز مطرح هنری به موسیقیدان شهیر کشورمان اختصاص یافت.
آیین اهدای جایزه استاد علیزاده امروز طی مراسمی با حضور «کانگ سان دائه» رئیس مرکز جهانی موسیقی کره، سفیر ایران در کره جنوبی و تنی چند از مسئولان سفارت کشورمان در شهر سئول برگزار شد.
 
با توجه به اینکه استاد علیزاده به واسطه تداخل برنامه ها امکان حضور در این مراسم را نداشت، این جایزه که شامل پلاک ویژه و مبلغ 10 هزار دلار است به سفیر حسن طاهریان سفیر کشورمان در سئول به نیابت از ایشان اهداء شد.
 
خلق آثار ارزشمند موسیقیایی و توانمندی بالای استاد علیزاده در ایجاد ارتباط جهانی از طریق موسیقی از دلایل انتخاب وی به عنوان موسیقیدان برتر این دوره توسط بنیاد مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی عنوان شده است.
 
گفتنی است، پیشتر و در سال 2015، جایزه نخست این بنیاد به «یویوما» موسیقیدان بزرگ ژاپنی تعلق گرفت.
استاد حسین علیزاده آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌ تار ایرانی و نامزد دریافت سه جایزه گرمی است.
 
وی از چهره‌های تحسین ‌شده موسیقی فیلم در ایران به شمار می‌آید و آثاری چون دلشدگان (1370)، گبه (1374)، زشت و زیبا (1377)، زمانی برای مستی اسب‌ها (1378)، لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند (1386)، آواز گنجشک‌ها (1387) و ملکه (1390) از ساخته‌های اوست.
 
وی همچنین با کسب چهار سیمرغ بلورین برای فیلم‌های گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشک‌ها و ملکه، مشترکا به همراه مجید انتظامی برنده بیش‌ترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر می‌باشد.
نظرات بینندگان