arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶

مجلس خبرگان در بیانیه‌ای بازداشت رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای اهانت به ساحت رهبر شیعیان بحرین آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، در پی اهانت به ساحت رهبر شیعیان بحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام، نسبت به عواقب آن هشدار داد.
 
متن بیانیه خبرگان رهبری به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَى مَا آذَیتُمُونَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْیتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُون»َ(ابراهیم/12)
 
جهان اسلام، هر روز با مسائلى روبروست که هیچ مسلمان متعهدى نمى‌تواند نسبت به آنها بى تفاوت باشد و این ایام، خبر دردآور هجوم وحشیانه حکومت آل خلیفه به منزل عالم برجسته جناب آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و هتک حرمت ایشان موجب تأثر علمای جهان اسلام، شیعیان اهل بیت(ع) و همه آزادگان جهان شد.
 
این عالم جلیل القدر و این مجاهد نستوه، عمر خویش را با تحمل مرارتهای فراوان و فشار حکام مستبد بحرین در راه عزت و شرف اسلامی و انسانی و تعالی کلمه طیبه توحید و اقامه قسط و عدل صرف کرده و صفحه زرین و افتخار آفرین دیگری را بر تاریخ مشعشع جهادی شیعه جعفری به نمایش گذارده است. رفتار دور از انسانیت آل خلیفه با پشتیبانی آل سعود با این انسان شریف و عالم بیدار گرچه دلهای همه مسلمانان، بلکه همه انسانهای آزاده جهان را در غم و اندوه فرو برد، لکن به حول و قوه الهی، بشارتی بزرگ را نوید می‌دهد و موجی را برخواهد افراشت و طوفانی را بپا خواهد کرد که جز با سرنگونی دستگاه جور و عصیان آل خلیفه، آرام نخواهد گرفت.
 
مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن این اقدام توهین آمیز، به حاکمان دست نشانده بحرین در مورد عواقب بازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم و توهین به ساحت علمای ربانی و تعرض به مردم بی دفاع، هشدار داده و تأکید می‌کند که این مجلس، همواره حمایت از ملت های مظلوم و دفاع از حقوق انسانى آنان را وظیفه خویش دانسته، انسجام، وحدت و بیدارى اسلامى را یک راهبرد اساسى در مقابل هجوم بی رحمانه دشمنان به مقدسات اسلامى و اقدامات تفرقه افکنانه می‌داند.
 
و السلام علی عباد الله الصالحین
احمد جنتی
نظرات بینندگان