arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶

توجیه کاخ سفید درباره بی نزاکتی ترامپ در اجلاس ناتو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید بی نزاکتی رئیس جمهور آمریکا در قبال نخست وزیر مونته نگرو در اجلاس سران ناتو در بروکسل را به طرز عجیبی توجیه کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، فایل ویدئوی بی نزاکتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال دوشکو مارکوویچ نخست وزیر مونته نگرو در اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
 
این فایل ویدئویی نشان می دهد که ترامپ برای قرار گرفتن در جلوی صف سران ناتو به تندی نخست وزیر مونته نگرو را با دست هل می دهد و کنار می زند.
 
این فایل به اندازه ای مورد توجه رسانه ها و کاربران در شبکه های اجتماعی قرار گرفت که کاخ سفید مجبور شد تا برای توجیه بی نزاکتی ترامپ وارد عمل شود.
 
شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید گفت که وی این فایل ویدئویی را مشاهده نکرده است اما فکر می کند که ترامپ درحال حرکت برای قرار گرفتن در جایگاه مخصوص خود به هنگام گرفتن عکس دسته جمعی سران ناتو بوده است و "وی برای گرفتن جای بهتری تلاش نکرده است".
 
اما این توجیه کاخ سفید از آنجا عجیب است که حادثه هل دادن نخست وزیر مونته نگرو اساسا نه هنگام عکس گرفتن رسمی دسته جمعی سران ناتو بلکه هنگام بازدید سران ناتو از مقر جدید این سازمان به سرپرستی ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو صورت گرفت.
 
درهمین حال، نخست وزیر مونته نگرو نیز درصد آبروداری برآمد و این حادثه را امری ساده توصیف کرد و گفت که هیچ اهمیتی به آن نمی دهد.
 
وی گفت: بهش فکر نمی کنم. از واکنش ویدئو در شبکه های اجتماعی بُهتم زد. صرفا یک حادثه ساده بود. بهر حال طبیعی است که رئیس جمهور آمریکا در صف اول بایستند.
 
مارکوویچ گفت که خرسندی خود را به ترامپ به خاطر حمایت از مونته نگرو برای عضویت در ناتو ابلاغ کرده است. این فرایند در پنجم ژوئن آینده به طور رسمی تکمیل خواهد شد.
نظرات بینندگان