arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
امام جمعه موقت تهران:

اینکه کسی بعد از انتخابات رقیب را تنش زا و فریبکار بنامد، وحدت‌شکن و ضداجماع ملی است / گزارش تخلفات در این دوره از انتخابات زیاد است؛ شورای نگهبان برخورد کند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت‌ها زوال آل‌سعود و آل‌خلیفه جنایتکار را خواهند دید خواهند دید آنان به زباله‌دانی تاریخ خواهند رفت، به انتخابات هفته گذشته اشاره کرد و گفت: گزارشات تخلفات در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری زیاد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت‌ها زوال آل‌سعود و آل‌خلیفه جنایتکار را خواهند دید خواهند دید آنان به زباله‌دانی تاریخ خواهند رفت، به انتخابات هفته گذشته اشاره کرد و گفت: گزارشات تخلفات در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری زیاد است.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به صدور حکم شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، اظهار داشت: در یورش به محل سکونت شیخ عیسی قاسم توسط حوکت بحرین 6 نفرشهید، 20 نفر زخمی و 286 نفر بازداشت شدند، اگر بخواهم همه این جنایات را در یک کلمه خلاصه کنم، آن یک کلمه وحشی‌گری است، بی‌سابقه است دولتی با چنین وحشی‌گری با ملت خودش رفتار کند، این جنایت در پی ملاقات شاه جلّاد بحرین با ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است، تردیدی نیست که با چراغ سبز این جنایتکاران این اتفاقات شکل می‌گیرد.

وی افزود: حرف اولم خطاب به مردم عزیز بحرین است، عزیزان بدانید مقاومت شما در برابر این دیکتاتورها جهاد فی‌سبیل‌الله است، زندانیان شما مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند، شهدای شما هم ان‌شاءالله با شهدای بدر و اُحُد محشور خواهند شد؛ حرف بعدیم این است که قصه، قصه شیخ عیسی قاسم نیست، بلکه قصه، قصه مقابله با اسلام ناب محمدی در بحرین است.

خاتمی تصریح کرد: حاکمان بحرین تجلی اسلام آمریکایی هستند که امام می‌فرمود؛ به دیکتاتورهای غاصب بحرین که خوش‌خدمتی به آمریکا می‌کنند می‌گویم سرنوشت شاه جنایت‌کار ایران را پیش روی خودتان ببینید، او با هر جنایتی به زوال خودش نزدیک‌تر می‌شد، ملت‌ها زوال آل‌سعود جنایت‌کار و آل‌خلیفه جنایت‌کار را خواهند دید و خواهند دید آنان به زباله‌دانی تاریخ خواهند رفت؛ ان‌شاءالله بعد از نماز عصر هم نمازگزاران با خروش انقلابی خود غیرت دینی‌شان را به نمایش خواهند گذاشت.

وی اضافه کرد: 3 هفته است دولت عربستان مردم خودش را می‌کوبد و به شهری که در حوزه حکومتی خودشان است، موشک می‌زند، خانه‌ها را به آتش می‌کشد و مدارس و مساجد را ویرذان می‌کند؛ سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی چرا این جنایات را نمی‌بینید؟ اگر دین ندارید انسان باشید؟ مقابل چشمان شما این‌گونه انسان‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرند، چرا دم نمی‌زنید؟! اگر به اندازه این مقدار انسان که در یمن و بحرین کشته می‌شوند، پرنده کشته می‌شد، صدای همه بلند می‌شد؛ به فضل خدا و با عنایات پروردگار، ذات مقدس خدا انتقام این خون‌ها را خواهد گرفت.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: این حضور شکوهمند بیش از 41 میلیون نفر و 73 درصدی ملت پای صندوق‌های رأی، مایه مباهات نظام اسلامی است، در آمریکا و کشورهای اروپایی شرکت در انتخابات بین 40 تا 50 درصد است، نام این حضور پرشکوه مردم‌سالاری اسلامی است، ما به حاکمیت این مردم‌سالاری می‌بالیم، تک‌تک آراء، رأی «آری» مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ایجاد این حماسه بزرگ نقش اول را داشتند، همچنین از مراجع معظم تقلید، فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، صدا و سیما، ناظران، مجریان و تأمین‌کنندگان امنیت انتخابات و سایر عزیزان صمیمانه تشکر می‌کنیم.

خاتمی یادآور شد: انتخابات 2 فضا دارد، یکی فضای قبل از برگزاری انتخابات است و دیگری یکی فضای بعد از برگزاری انتخابات؛ بعد از انتخابات کدورت‌ها کنار می‌رود و رقابت‌ها تبدیل به رفاقت‌ها می‌شود، انتخابات را کلاً باید با این پیامد بپذیریم، کدورت‌ها بعد از انتخابات دیگر معنا ندارد، این هم با شعار به دست نمی‌آید، با عمل به دست می‌آید.

وی همچنین گفت: اینکه کسی رقیب و هوادارانش آن رقیب را بعد از انتخابات فریب‌کار بنامد، تنش‌زاد بنامد، بداند با این ادبیات نه اجماع ملی شکل می‌گیرد و نه وحدت، فضای رقابت تمام شد، اینکه بعد از انتخابات افرادی با ادبیات فضای رقابت صحبت کنند، این وحدت‌شکن و ضد اجماع ملی است، همه باید مراقب صحبت‌هایشان باشند.

امام جمعه موفت تهران با بیان اینکه مناظرات زنده تلویزیونی از برکات این نظام بود و باید تشکر جدی از صدا و سیما داشت، متذکر شد: انتظار از مناظرات رعایت ادب، اخلاق و حفظ حرمت نظام بود، با کمال تلخی می‌گویم این موضوع از سوی برخی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری رعایت نشد، البته این رنجش الان دیگر فایده ندارد، ما این موضوع را برای انتخابات 4 سال بعد می‌گوییم؛ برخی طوری حرف می‌زدند که اگر یک اپوزیسیون می‌آمد همین‌گونه حرف می‌زد، این چه بساطی بود که حرف‌هایی زده شد که دشمن جری شد؟ امیدواریم در انتخابات آینده تدبیری شود که این مسائل تکرار نشود.

وی افزود: در هر انتخاباتی تخلفاتی کم و بیش داشته‌ایم، تخلفات 2 گونه است، یکی تخلفات گسترده و اساسی است که کل انتخابات را زیر سؤال می‌برد که به حمدالله در جمهوری اسلامی نداشتیم و دیگری تخلفاتی است که اصل انتخابات را زیر سؤال نمی‌برد اما شورای نگهبان باید برخورد کند؛ گزارشات تخلفات در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار زیاد است.

نظرات بینندگان