arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶

ترزا می نگران بازگشت تروریست ها به انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخست وزیر انگلیس که نگران بازگشت تروریست های تبعه این کشور است، از سران کشورهای گروه هفت خواست برای شناسایی این تروریست ها همکاری بین المللی کنند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس امروز در نشست گروه هفت در ایتالیا با ابراز نگرانی از امکان بازگشت تروریست های تبعه این کشور که در عراق و سوریه می جنگند، از سران کشورهای صنعتی جهان خواست با عراق و سوریه همکاری های اطلاعاتی داشته باشند.
 
وی گفت: تروریست های تبعه انگلیس که در عراق و سوریه برای داعش می جنگند باید پیش از آنکه به این کشور بازگردند در کشورهای دیگر دستگیر و محاکمه شوند.
به نوشته تلگراف، خانم می از سران کشورهای صنعتی عضو گروه هفت خواست که با کشورهای عراق و سوریه همکاری اطلاعاتی داشته باشند تا آن ها بتوانند تبعه های خارجی را که برای گروه های تروریستی می جنگند، تحت تعقیب قرار دهند.
 
براساس گزارش تلگراف، تاکنون دست کم 800 تبعه انگلیس برای پیوستن به داعش به خاورمیانه سفر کرده اند و حدود نیمی از آنان به این کشور بازگشته اند.
«سلمان عابدی» بمب گذار منچستر یکی از این تروریست هاست که سفری به خارج از انگلستان داشت و احتمال می رود که در این سفر، آموزش ساخت بمب دیده باشد.
عابدی دوشنبه هفته جاری اقدام به یک بمب گذاری انتحاری در کنسرتی در شهر منچستر کرد که به کشته شدن 22 نفر انجامید.
 
خانم می همچنین از سران گروه هفت خواست که اطلاعات مربوط به تروریست هایی را که برای بازگشت به کشور متبوعشان باید از کشور سومی عبور کنند، به اشتراک بگذارند.
اجلاس سران کشورهای گروه هفت عصرجمعه در شهر سیسیل ایتالیا آغاز شد.

نظرات بینندگان