arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶

تایید مشکوک بودن یک مورد ابتلا به تب کنگو در شاهین شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه خبر مشکوک بودن ابتلای یک نفر به بیماری تب کنگو در روستای لای بید را تایید کرد و گفت: هیچ گونه ترس و وحشتی نباید نسبت به این بیماری در بین مردم وجود داشته باشد، زیرا به شدت این بیماری تحت کنترل است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، فخر السادات اعتضادی اظهار کرد: در حال حاضر این بیمار در بیمارستان تحت درمان و مراقبت‌های ویژه پزشکی است. هم‌چنین برای تایید نهایی این بیماری تا کنون سه نوبت خون از این بیمار جهت آزمایش و ارسال به تهران از وی گرفته شده است.
 
 وی افزود: در صورت مثبت بودن آزمایشات و تایید نهایی نامبرده تحت مراقبت‌های پزشکی قرار خواهد گرفت و درمان وی ادامه می‌یابد، در صورت منفی بودن نیز وی از بیمارستان مرخص خواهد شد.
 
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: سال گذشته بیش از 50 بیمار مبتلا به بیماری کنگو در کشور شناسایی شدند که بیشترین این افراد در استان سیستان و بلوچستان ساکن بودند.
 
اعتضادی اظهار کرد: مردم باید نکات بهداشتی را در خصوص این بیماری رعایت کنند و گوشت را از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه کنند، هم‌چنین دام باید دارای مهر دامپزشکی باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه ترس و وحشتی نباید نسبت به این بیماری در بین مردم وجود داشته باشد، زیرا به شدت این بیماری تحت کنترل است.
نظرات بینندگان