arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶

انهدام انبار سلاح داعش در مرز عراق و عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع امنیتی عراقی امروز (دوشنبه) از انهدام انبار سلاح داعش در منطقه‌ای مرزی میان عراق و عربستان در حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، این منبع که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که بالگردهای ائتلاف، انبار سلاح در "حوران"، بزرگترین دشت عراق در استان الانبار در غرب کشور را به صورت کامل منهدم کردند و ده‌ها تن از نیروهای داعش که در داخل مخزن بودند کشته شدند.
 
دشت حوران مسافتی حدود ۳۵۰ کیلومتر مربع دارد و در مرزهای عراق و عربستان واقع شده است که یکی از برجسته‌ترین مقرها و مخفی‌گاه‌های داعش در صحرای الانبار به شمار می‌آید.
 
از سوی دیگر، یک منبع عراقی اعلام کرد که در پی حملات هوایی ائتلاف به خانه‌هایی که در آن سرکرده‌ها و نیروهای از داعش در القائم حضور داشتند، داعش تلفات انسانی زیادی داد.
 
این منبع خاطرنشان کرد که بر اثر شدت این حمله در مناطق مختلفی از القائم، ده‌ها تن از نیروهای داعش کشته و زخمی شدند.
 
اسپوتنیک هفته قبل از یک منبع عراقی نقل کرد که داعش نیروهای عرب و خارجی و سرکرده‌های خود را از تمامی مقرهایش در شهرستان القائم در مرز با سوریه خارج کرده است.
 
در همین حال، یک منبع نظامی در لشکر هفتم در استان الانبار در مصاحبه با سومریه نیوز گفت که جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا مقر مخصوص بمب گذاری داعش را در "راوه" در غرب الانبار منهدم کردند.
 
این منبع گفت که این حمله به منهدم شدن مقر بمب گذاری داعش و کشته شدن تعداد زیادی تروریست در داخل آن انجامید.
نظرات بینندگان