arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶

شناسایی خودروهای فرسوده در معابر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از کنترل خودروهای فرسوده توسظ دوربین های سطح جاده‌ای و معابر شهری خبرداد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سرهنگ وهاب زاده  در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به گسترش روز افزون خودروها و دارندگان گواهینامه گفت: در این شرایط استفاده از روش های سنتی پاسخگوی کنترل و انضباط بخشی عبور و مرور نخواهد بود و استفاده از سیستم های نوین کنترل الکترونیکی در دستور کار جدی پلیس راهور ناجا قرار گرفته است تا بتوانیم متناسب با نیاز های ماموریتی به نحو احسن رسیدگی کنیم.

 وهاب زاده افزود: اطلاعات مربوط به شماره گذاری انواع خودروها را در اختیار داریم و سن فرسودگی تعیین شده مشخص است و دوربین هایی که در معابرشهری و سطح جاده ها نصب شده این قابلیت را دارند تا با ارتباطی با بانک شماره گذاری برقرار می کنند تردد این خودروها را شناسایی کنند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: خودروهایی که از سن فرسودگی عبور کرده باشند متناسب با آنچه که در قانون برایشان پیش بینی شده مورد اعمال قانون و مقررات قرار می گیرند. وهاب زاده در خصوص آمار تصادفات جاده ای در سال گذشته گفت: خوشبختانه برابر آمار پزشکی قانونی، سال گذشته به نحو چشمگیری در تعداد قربانیان حوادث رانندگی کاهش داشتیم.

وی افزود: در سال گذشته تعداد قربانیان حوادث رانندگی از 16 هزار و 600 به 15 هزار و 973 نفر کاهش داشته است که نشان دهنده مسیر درست پیموده شده توسط دستگاههای متولی بوده است.

وهاب زاده گفت: در سال 95 حدود 51 هزار تصادف داشتم که بیشترین علل مربوط به توجه نداشتن رانندگان به جلو، خستگی، خواب آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه، تجاوز از سرعت غیر مجاز و همچنین انحراف به چپ بوده است.
نظرات بینندگان