arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

آغاز انتخابات پارلمانی در انگلیس

مردم بریتانیا امروز (پنج‌شنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام و انتخاب ۶۵۰ نماینده به پای صندوق‌های رای رفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردم بریتانیا امروز (پنج‌شنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام و انتخاب ۶۵۰ نماینده به پای صندوق‌های رای رفتند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، رای‌گیری از ساعت هفت صبح به وقت محلی آغاز شده و تا ساعت ۱۰ شب به وقت محلی (یک و نیم بامداد به وقت تهران) ادامه خواهد یافت. انتظار می‌رود اولین نتایج از ساعت ۱۱ شب به وقت محلی منتشر شود.
 
ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا برای انجام مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا و تضمین ثبات سیاسی به یک اکثریت قاطع‌تر در پارلمان بریتانیا نیاز داشت و از همین رو، او ماه آوریل سال جاری اعلام کرد که تنها در عرض هفت هفته آینده یک انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند.
 
این انتخابات به دلیل آغاز مذاکرات بریگزیت اندکی پس از پایان رای‌گیری، اهمیت بسیاری دارد. ترزا می زمانی که برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کرد، محبوبیت مردمی بالایی داشت و محبوبیت حزب اپوزیسیون کارگر به شدت افول کرده بود. به گفته منتقدان، افول جایگاه مهم‌ترین حزب، او را وسوسه کرد که از این موقعیت سیاسی استفاده کند. با این حال، آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که فاصله حزب کارگر و محافظه‌کار (موسوم به توری) هر روز کمتر می‌شود.
 
پیشتر انتظار می‌رفت ترزا می در انتخابات پارلمانی رکورد ۱۹۸۳ مارگارت تاچر را بشکند و ۳۹۸ کرسی را از آن خود کند. اما با تحولات پیش آمده خصوصا حملات مرگبار اخیر در لندن که گروه داعش مسوولیت آن را پذیرفت، انتظار نمی‌رود می‌ بتواند اکثریت پارلمانی (۳۲۶ کرسی) را به دست آورد. تازه‌ترین نظرسنجی‌ یوگاو حاکی از آن است که محافظه‌کاران ۳۰۴ کرسی یعنی ۲۲ کرسی کمتر از اکثریت به دست می‌آورند.
نظرات بینندگان