arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

هشدار جدی AFC به بازیکنان، مخصوصا ایرانی‌ها

کنفدراسیون فوتبال آسیا بازیکنان را تهدید کرد که در صورت بی‌احترامی یا برخورد فیزیکی با داوران، جریمه سنگینی برای آن‌ها در نظر خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کنفدراسیون فوتبال آسیا بازیکنان را تهدید کرد که در صورت بی‌احترامی یا برخورد فیزیکی با داوران، جریمه سنگینی برای آن‌ها در نظر خواهد گرفت.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین؛ یكی از مشكلات همیشگی فوتبال ایران این است كه بازیكنان آن‌قدر كه باید، به نظر داوران احترام نمی‌گذارند و ممكن است با هر سوت داور، به او اعتراض كنند. در بسیاری از مسابقات هم دیده می‌شود كه بازیكنان علیه داور جبهه می گیرند و به بسیاری از تصمیمات او اعتراض می‌كنند. این در حالی است كه در فوتبال اروپا كمتر چنین چیزی دیده می‌شود و حتی در صورتی كه داور تصمیمی اشتباه گرفته باشد، بازیكنان به نظر او احترام می‌گذارند.
 
در فوتبال اروپا به مراتب موارد كمتری از اعتراض به داوری نسبت به فوتبال ایران دیده می‌شود و در فوتبال ایران برای بازیكنان این طور جا افتاده كه همیشه حق اعتراض به داور را دارند. البته در سایر كشورهای آسیایی هم چنین اتفاقی زیاد دیده می‌شود و از این جهت می توان تفاوت مشهودی را بین فوتبال اروپا و آسیا مشاهده كرد.
در یكی از آخرین موارد، بازی تیم های ججو یونایتد و اوراواردز درگیری های زیادی داشت و داور مسابقه هم از اتفاقات بازی بی نصیب نبود. این مسئله باعث شد كنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام تصمیمی قاطع بگیرد و ضمن اعلام جرایم خاطیان آن مسابقه، بیانیه ای هم در این مورد صادر كند.
 
AFC، جوهر فریزل بازیکن مالزیایی را به دلیل هل دادن داور مسابقه ۱۲ ماه از همراهی تیمش محروم كرد و ۴۰ هزار دلار نیز جریمه برای این بازیكن در نظر گرفت.
كنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن بیانیه‌ای هشدار داد از این به بعد با تیم‌هایی که مسائل انضباطی را رعایت نکنند، برخورد فیزیکی و بی احترامی با داور مسابقه داشته باشند، برخورد بسیار جدی خواهد داشت و تیم‌ها را با جرایم سنگینی روبه‌رو خواهد کرد.
AFC همچنین اعلام کرده است حتی در رقابت‌های داخلی تیم‌ها یعنی رقابت‌های لیگ هم اگر با داور مسابقه برخورد فیزیکی شود و به او بی‌احترامی صورت گیرد، به شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهد کرد.
 
با این حساب بازیكنان ایرانی كه در بسیاری از موارد به داور مسابقه اعتراض دارند، باید مراقب رفتار خود باشند چراكه دیگر كنفدراسیون فوتبال آسیا در این مورد مماشات نخواهد كرد.
نظرات بینندگان