arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

محکومیت حادثه تروریستی تهران از سوی رهبران دینی جهان

اسقف هشتم واشنگتن، دبیرکل کنفرانس ادیان برای صلح کره جنوبی و دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس، با محکوم کردن حملات تروریستی ۱۲ رمضان، بر لزوم تقویت و استمرار گفت‌گوهای دینی، تأکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسقف هشتم واشنگتن، دبیرکل کنفرانس ادیان برای صلح کره جنوبی و دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس، با محکوم کردن حملات تروریستی ۱۲ رمضان، بر لزوم تقویت و استمرار گفت‌گوهای دینی، تأکید کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دنبال وقوع حملات تروریستی روز ۱۲ رمضان در تهران، جان برایسون شین، اسقف هشتم واشنگتن، کیم گوانگ جون، دبیرکل کنفرانس ادیان برای صلح کره جنوبی و اروین تانر تیزانی، دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس، با ارسال پیام‌های جداگانه به مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن محکوم کردن این حملات، با دولت و مردم ایران ابراز همدردی و بر لزوم تقویت و استمرار گفت‌گوهای دینی، تأکید کردند.

متن این پیام‌های انسان‌دوستانه به این شرح است:

جان برایسون شین، اسقف هشتم واشنگتن ـ «خدا یکی است و آن خدایی است که همه ما را برای زندگی کنار هم مانند برادر و خواهر و مشارکت در آغاز سفری جدید به جاییکه دیگر خبری از خشونت و مرگ نیست و هر آنچه که هست صلح و آرامش است، فرا می‌خواند.

با نام خدا این نامه را به همه مدیران مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان در تهران می‌نویسم، به آنهاییکه در ایران اهل موعظه و آموزش هستند، به سفیر دائمی ایران در نیویورک، جناب آقای خوشرو، و به همه همکاران ایرانی‌مان که در موضوع گفت‌وگوی بین ادیان فعالیت می‌کنند. همچنین این پیام را تقدیم می‌کنم به برادران و خواهرانی که در کلیسای کاتولیک و مراکز گفت‌وگویی ادیان و ابسته به آن، کلیسای ملی واشینگتن، و در برنامه‌های جاری مربوط به گفت‌وگوی ادیان مشغول هستند.

خبر حملات تروریستی علیه مردم ایران، پارلمان ایران و حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران آیت‌الله خمینی، خاطر همه طالبان صلح را آزرده و قلب آنها را جریحه‌دار کرد. داعش هیچ دینی را نمایندگی نمی‌کند، آن تنها یک سازمان تروریستی است که هیچ پایگاهی در جهان ندارد و به جای عشق به خدا و اهدای زندگی به بشریت، ترس و مرگ را در جهان می‌گستراند.

لطفاً درود مرا به همه همکاران و مردم ایران ابلاغ کنید. همچنین بدانید که گفت‌وگوی بین ادیان توسط فرد یا گروهی که با نام خدا گام در مسیر خشونت و مرگ می‌گذارند، مختل نخواهد نشد. همکاری ما در پیشبرد جریان گفت‌وگوی بین ادیان، به عنوان پاسخی مناسب و جایگزین در مقابل این اقدام تأسف‌بار، همچون گذشته و حال در سراسر جهان با قدرت و سرعت ادامه خواهد داشت.»

یانگ جو، رییس کنفرانس کره‌ایی ادیان برای صلح ـ «ضمن محکوم کردن شدید حمله‌های تروریستی به مجلس جمهوری اسلامی ایران و حرم امام خمینی در تهران در تاریخ هفتم ژوئن، مایلم از صمیم قلب با قربانیان بی‌گناه، مصدومین و خانواده‌های آنها ابراز همدردی کرده و تسلیت بگویم.

ما در کنار شما برای مبارزه علیه تروریسم و افراطی‌گری هستیم و در برقراری عدالت تلاش خواهیم کرد. ما برای قربانیان و خانواده‌های آنها دعا می‌کنیم و امیدواریم مصدومین این حادثه هر چه سریع‌تر سلامت خود را بازیابند.

لطفاً ما را هم در غم خود شریک بدانید.»

نظرات بینندگان