arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

رای‌گیری سنا درباره طرح تحریم‌های جدید ایران در روزهای آینده

سناتورهای آمریکا توافق کردند تا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به عنوان یک متمم به طرح تحریم‌های ایران اضافه کنند. رای گیری درباره این طرح طی روزهای آینده انجام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سناتورهای آمریکا توافق کردند تا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به عنوان یک متمم به طرح تحریم‌های ایران اضافه کنند. رای گیری درباره این طرح طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، نمایندگان مجلس سنای آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کمیته‌های بانکداری و روابط خارجی حدود یک هفته است که درباره اصلاحیه طرح تحریم‌های ایران مذاکره می‌کنند. در این طرح همچنین تحریم‌هایی علیه روسیه با اتهام دخالت این کشور در انتخابات آمریکا، الحاق کریمه و حمایت مسکو از سوریه گنجانده شده است.

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در جلسه روز دوشنبه این مجلس اعلام کرد: نمایندگان سنا در حال مذاکراه برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هستند.

سناتورها توافق کرده‌اند که تحریم‌های روسیه را به عنوان متمم به طرح تحریم‌های جدید ایران اضافه کنند که در صورت تبدیل شدن به قانون برنامه موشکی بالستیک ایران را هدف قرار می‌دهد و به رئیس جمهور آمریکا این اجازه را می‌دهد تا افراد و نهادهایی که با برنامه موشکی ایران همکاری می‌کنند، تحریم کند.

مک کانل گفت که طرح تحریم جدید ایران همین هفته و به زودی به رای گذاشته می‌شود.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا نیز روز دوشنبه اقدام کنگره برای توافق در خصوص شامل کردن تحریم‌ها علیه روسیه در لایحه تحریم‌های برنامه موشکی ایران را مورد تحسین قرار داد.

شومر در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ساماندهی به تحریم‌های موجود و ملزم کردن کنگره به بازنگری هرگونه تصمیم‌گیری برای کاهش یا لغو تحریم‌ها، تضمین می‌کنیم که آمریکا به تنبیه رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین به‌خاطر اقدامات بی‌پروا و بی‌ثبات‌کننده‌اش ادامه می‌دهد.

وی در ادامه گفت: این تحریم‌ها در واقع این پیام محکم را از طرف دو حزب آمریکا به روسیه و هرکشور دیگری که احتمالاً تلاش می‌کند تا در انتخابات ما مداخله کند، القا می‌کند که آنها تنبیه خواهند شد.

مسکو تاکنون اتهامات واشنگتن مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا را رد کرده است.
نظرات بینندگان