arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
نیویورک تایمز نوشت:

اسرائیل طرح داعش برای انفجار هواپیماها را برای آمریکا رو کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان جاسوسی اسرائیل به آمریکا اطلاعاتی داده که نشان می‌دهد داعش قصد دارد تا از مواد منفجره جاسازی شده در باتری‌های لپ‌تاپ برای انجام حملات در فرودگاه‌ها و هواپیماها استفاده کند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که یک گروه افراط گرا باتری‌های لپ‌تاپی را ساخته‌اند که در حقیقت بمب هستند.
 
این روزنامه نوشت: جاسوس‌های اسرائیلی در حقیقت هکرهای اطلاعاتی دولت اسرائیل هستند که موفق شدند این اطلاعات را به سازمان‌های اطلاعات غربی بدهند.
 
این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی مدعی شد: اطلاعات به دست آمده در زمینه آگاهی از شیوه ساخت‌ بمب‌ها بسیار مفید بوده است.
 
چند ماه پیش هکرهای اسرائیل به یک گروه کوچک سازندگان بمب در سوریه نفوذ پیدا کردند و اسرائیل جزئیات دقیق اینکه چگونه این مواد انفجاری خنثی می‌شوند را در اختیار آمریکا قرار داده است.
 
این اطلاعات نهایتا باعث شد تا آمریکا تصمیم بگیرد ورود وسائل الکترونیکی بزرگتر از تلفن‌های همراه را به کابین‌های هواپیماها در پروازهای مستقیم از کشورهایی چون مصر، اردن، کویت، مراکش، قطر، عربستان، ترکیه و امارات در مارس سال جاری میلادی به آمریکا ممنوع کند.
 
سازمان جاسوسی اسرائیل همچنین گزارش داد که بخشی از اطلاعات حساس از جانب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی در اختیار مقام‌های روسی گذاشته شد که خشم اسرائیلی‌ها را برانگیخت.
نظرات بینندگان