arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

هشدار مستقیم پوتین به ناتو و آمریکا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه گفت که این کشور به تهدیدهای ضدروسی رو به افزایش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و گسترش سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا پاسخ مناسب می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه گفت که این کشور به تهدیدهای ضدروسی رو به افزایش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و گسترش سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا پاسخ مناسب می دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، پوتین این اظهارات را در مصاحبه برای فیلم مستندی که با اولیور استون کارگردان آمریکایی انجام داده است، اعلام کرد.
 
رسانه های روسی ازجمله روزنامه اینترنتی گازتا رو امروز (چهارشنبه) بخش دیگری از سخنان رئیس جمهوری روسیه را در این فیلم منتشر کردند که وی به دو تهدید عمده امنیتی برای روسیه از سوی غرب اشاره کرد.
 
رئیس جمهوری روسیه در این باره گفت: تهدید نخست، استقرار سامانه های پدافند موشکی در مجاورت مرزهای روسیه در کشورهای شرق اروپا است.
 
وی افزود: تهدید دیگر این است که سکوهای موشک های رهگیر سامانه آمریکایی نزدیک مرزهای روسیه می تواند در طول چند ساعت به سکوی ویژه پرتاب موشک های تهاجمی تبدیل شود.
 
پوتین اظهار کرد: با استقرار این سامانه های پدافند موشکی، روسیه در محاصره قرار می گیرد.
وی همچنین ادامه داد: در شرق اروپا موشک های رهگیر در سکوهای ناوهای جنگی مستقر می شوند و این ناوها در دریای مدیترانه و شمال و سواحل ایالت آلاسکا همیشه حضور دارند.
 
رئیس جمهوری روسیه گفت: این اقدام های آمریکا اشتباه بزرگی است. در واقع شرکای ما مرتکب اشتباه راهبردی می شوند، زیرا به تمامی این اقدام ها پاسخ مناسب می دهیم که به معنای آغاز دور جدید رقابت های تسلیحاتی خواهد بود.
 
پوتین تصریح کرد: پاسخ روسیه به اقدامات آمریکا به مراتب کم هزینه تر خواهد بود، اما موثر است، به این وسیله به اصطلاح موازنه راهبردی را حفظ می کنیم و این موضوع بسیار مهمی است.
 
رئیس جمهوری روسیه افزود: بر هم زدن موازنه هسته ای در جهان اشتباهی بزرگ است. در آستانه ساخت بمب اتمی، دانشمندانی که علوم مربوط به این بمب را به شوروی تحویل دادند، به این موضوع (برقراری موازنه اتمی) پی برده بودند.
 
وی گفت: زمانی که آمریکا بمب اتمی ساخت، اتحاد شوروی وقت شروع به اجرای برنامه هسته ای برای این نوع سلاح کرد و آن زمان دانشمندان بومی و خارجی و نخست کارشناسان آلمانی در این زمینه کار می کردند.
 
پوتین در پایان تاکید کرد: سازمان های جاسوسی شوروی اطلاعات گسترده ای در باره بمب اتمی از آمریکا کسب کردند و زمانی که دانشمندان به خطر این بمب پی بردند، دانش ساخت آن را دولت شوروی ارائه کردند.
نظرات بینندگان