arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

ازسرگیری پروازهای تهران - نوشهر بعد از 22 سال با هواپیمای برجامی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر فرودگاه نوشهر گفت که شرکت هواپیمائی ایران ایر با هواپیماهای خریداری شده پس از برجام ، پروازهایش را به این فرودگاه پس از 22 سال از سر می گیرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، اکبر فریفته روز پنجشنبه افزود : پروازهای ایران ایر در مسیر تهران - نوشهر و بر عکس انجام می شود و برای روزهای جمعه و شنبه هر هفته برنامه ریزی شده است .
ایران ایر سال 74 پروازهایش در این مسیر را که عمدتا مسیر گردشگری است ، قطع کرد.
 
مدیر فرودگاه نوشهر گفت که طبق برنامه ، پروازی ایران ایر قرار است فردا جمعه حوالی ساعت 10 و 45 دقیقه از فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران پرواز کند و حوالی ساعت 11 و 15 دقیقه نیز در فرودگاه نوشهر به زمین بنشیند.
 
وی افزود :‌ این هواپیما که از نوع ' ای تی آر ' 72 نفره است ، حوالی ساعت 11 و 50 دقیقه فرودگاه نوشهر را به مقصد فرودگاه مهرآباد ترک خواهد کرد.
شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران 2 ماه پس از اجرایی شدن برجام برای خرید یکصد فروند هواپیمای جدید با شرکت چند ملیتی ایرباس قرارداد بست .
 
برجام دی ماه سال 94 به سرانجام رسید.
نخستین فروند از هواپیماهای 321 خریداری شده از ایرباس اواخر دی ماه 1395 وارد ناوگان هوایی ایران شد. اسفند ماه پارسال هم یک فروند هواپیمای 330 و فروردین ماه امسال هم یک فروند دیگر از هواپیماهای خریداری شده از ایرباس وارد کشور شد تا در مسیرهای داخلی و بین المللی به کار گرفته شوند.
 
شرکت ایران ایر نیز اردیبهشت ماه سال جاری در پی لغو تحریم های هسته ای ، اقدام به خریداری حدود 20 فروند هواپیمای مدل ای تی آر 72 نفره کرد تا در مسیرهای کوتاه داخلی از آنها استفاده کند.
 
این نوع هواپیما دو موتوره توانایی طی مسافت 1500 تا 1600 کیلومتر را دارد و می‌تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرد. ایران ایر هم در نظر دارد از این هواپیماها برای پرواز به فرودگاه های نزدیک استفاده کند.
 
فرودگاه نوشهر یکی از دو فرودگاه غرب مازندران است که هم اکنون در تمامی روزهای هفته در مسیر رفت و برگشت نوشهر- مشهد و‌ نوشهر - تهران پرواز دارد.
بیشتر پروازهای کنونی در مسیرهای پروازی این فرودگاه را شرکت آسمان بر عهده دارد .
 
غرب مازندران کانون گردشگری این استان است و تنها در نوروز امسال دستکم 2 میلیون نفر شب اقامت گردشگر نوروزی در نوشهر ثبت شد.
رامسر ، دیگر شهرستان غرب مازندران هم دارای فرودگاه است و هر هفته در مسیرهای تهران و مشهد و بر عکس پرواز دارد.
 
بر اساس آمارهای رسمی ، سال گذشته دستکم 300 هزار گردشگر خارجی بویژه از کشورهای حاشیه خلیج فارس به غرب مازندران سفر کردند.
نظرات بینندگان