arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

بازداشت متهمان یکی از مشهورترین پرونده‌های قتل در قرن بیستم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قتل مرموز "گرگوری ویلمن" چهار ساله در شرق فرانسه بعد از ۳۳ سال به دستگیری چند عضو خانواده وی انجامید.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، روز چهارشنبه پلیس شهر "دیژون" فرانسه عمو و عمه پدر مقتول که هر دو در دهه 70 عمرشان به سر می‌برند و همچنین خواهر ناتنی پدر مقتول را در این رابطه بازداشت کرد.

این افراد به معاونت در قتل، پنهان کردن جرم و عدم ممانعت از رخ دادن جرم متهم هستند.

همچنین پلیس، مادر بزرگ مقتول را نیز به عنوان شاهد احضار کرده و همسر وی نیز مورد بازجویی قرار گرفته است. این دو به دلیل کهولت سن بازداشت نشده‌اند.

دادستان گفته است که پلیس نزدیکان مقتول را مورد بازجویی قرار داده است تا شاید بتواند به پرسش‌های چرایی قتل این کودک دست یابد.

سابقه ماجرا

جسد گرگوری در 16 اکتبر 1984 با دست و پای بسته در یک رودخانه پیدا شد و با لاینحل ماندن معمای این قتل به یکی از مشهورترین پرونده‌های قتل در قرن بیستم بدل شد.

ابتدا در سال 1984 "برنارد لاروش" پسر عموی پدر مقتول به ظن ارتکاب این قتل دستگیر شد وی سپس در سال 1985 به دلیل نبود شواهد کافی آزاد شد.

"ژان ماری ویلمن" پدر مقتول که معتقد بود پسرعمویش فرزندش را به قتل رسانده، برنارد لاروش را با شلیک گلوله به قتل رساند و به همین دلیل در سال 1993 به چهار سال زندان محکوم شد.

در سال 1985 قاضی به "کریستین ویلمن" مادر مقتول مشکوک شد که وی نیز سرانجام در سال 1993 به دلیل خطای قاضی به طور کامل تبرئه شد.

پرونده این قتل بار دیگر در سال 1999 و سپس در سال 2008 گشوده شد تا «دی ان ای» روی یک نامه که بعد از قتل این کودک به خانواده اش فرستاده شده بود، شناسایی شود اما پلیس نتوانست هیچ یکی از سه «دی ان ای»‌ متفاوت روی این نامه را شناسایی کند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، در سال 2013 تحقیقات پلیس بر روی آثار تازه «دی ان ای» بر روی طناب‌هایی که برای دفن کردن تابوت مقتول یافت شده بود بار دیگر باعث شد پرونده این قتل گشوده شود اما دادستان شهر دیژون گفت که کورسویی از امید یافت شده است اما کار بر روی این آثار تازه «دی ان ای» زمان بر است.

سرانجام روز چهارشنبه 14 ژوئن 2017 با دستگیر سه نفر از نزدیکان مقتول به نظر می‌رسد که راز معمای یکی از قتل‌های لاینحل قرن بیستم در حال گشوده شدن است.
نظرات بینندگان