arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

کشته و زخمی شدن پنج نیروی پلیس طی انفجاری در جنوب قاهره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن پنج نیروی پلیس این کشور در پی انفجار یک بمب جاده‌ای در جنوب قاهره خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، این وزارتخانه در بیانیه‌ خود اعلام کرد، در اثر انفجار این بمب کنار جاده‌ای در جنوب شهر قاهره که صبح امروز (یکشنبه) احتمالا به وسیله یک تلفن همراه از راه دور انجام شد، یک افسر پلیس کشته و یک افسر دیگر به همراه سه سرباز زخمی شدند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است، این بمب ساعات اولیه صبح امروز در جاده‌ای در محله البساتین در کنار ماشین پلیس منفجر و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی شد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.
 
یک منبع امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گفت: این بمب هنگام عبور خودروی پلیس از راه دور منفجر شد. به احتمال زیاد این انفجار از راه دور با یک تلفن همراه انجام شده است.
 
افراطی‌های عضو گروه موسوم به "انصار بیت المقدس" که حامی داعش هستند،‌ در استان سینای شمالی فعالیت‌هایی دارند و تاکنون صدها تن از نیروهای پلیس و ارتش مصر را کشته‌ و مسئولیت بسیاری از حملات در قاهره و دیگر شهرها در وادی و دلتای نیل بر عهده گرفته‌اند.
 
مسئولان مصری این گروه‌ها را بازوی گروه اخوان المسلمین می‌دانند اما اخوان مشارکت خود در این خشونت‌ها را تکذیب می‌کند.
نظرات بینندگان