arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

وزیر بریگزیت انگلیس: خروج از اتحادیه اروپا قطعی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بریگزیت انگلیس در حالی که قرار است به منظور آغاز مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا راهی بروکسل شود، می‌گوید «بدون شک ما اتحادیه اروپا را ترک می‌کنیم».
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، چند روز پس از آنکه امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه پیشنهاد داد انگلیس می‌تواند گزینه ابقا در اتحادیه اروپا را انتخاب کند، دیوید دیویس، وزیر برگزیت این کشور می‌گوید: هیچ عقب‌نشینی از برنامه ترزا می، نخست وزیر بریتانیا برای عمل به رای مردم این کشور در رفراندوم سال گذشته صورت نخواهد گرفت.
 
دیویس با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: همزمان با آغاز سفر من به بروکسل به منظور آغاز مذاکرات رسمی جهت خروج از اتحادیه اروپا هیچ شکی نباید در این باره وجود داشته باشد که ما این اتحادیه را ترک کرده و به نتیجه رفراندوم تاریخی خود عمل می‌کنیم.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: خروج از اتحادیه اروپا به ما این فرصت را می‌دهد که آینده‌ای جدید و روشن را برای کشورمان رقم بزنیم؛ آینده‌ای که در آن ما آزادانه مرزهای خود را کنترل و قوانین جدیدی را اتخاذ خواهیم کرد.
 
می پس از شکست در کسب اکثریت کرسی‌های مجلس کشورش در انتخابات زودهنگام هفته گذشته و همچنین کشته شدن دست کم ۵۸ تن در آتش‌سوزی یک بلوک مسکونی به شدت تحت فشار و انتقاد قرار گرفت. با این حال خواهان جدایی شفاف از اتحادیه اروپا است.
 
دیویس به عنوان یکی از حامیان کمپین خروج از اتحادیه اروپا در رفراندوم سال گذشته همچنین می‌گوید: مذاکرات لندن در بروکسل را در مسیری "سازنده" می‌بیند با اینکه می‌داند در برخی موضوعات مذاکرات سختی در پیش خواهد بود.
 
وی همچنین در بیانیه خود تاکید کرده است که کشورش به دنبال پشت کردن به اروپا نیست بلکه از نظر لندن بسیار حیاتی است که هم انگلیس و هم اتحادیه اروپا به عنوان دوستان و متحدان نزدیک بتوانند به شراکت ویژه خود ادامه دهند.
نظرات بینندگان