arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

ادعای جدید الجبیر؛ حضور نیروهای ایرانی در سوریه و عراق نقض قوانین بین‌المللی است/ دوحه باید دست از تامین مالی تروریست‌ها بردارد

وزیر خارجه عربستان در ادعایی تازه استقرار نیروهای ایران در سوریه و عراق را نقض آشکار هنجارها و قوانین بین‌المللی و منطقه‌ای خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه عربستان در ادعایی تازه استقرار نیروهای ایران در سوریه و عراق را نقض آشکار هنجارها و قوانین بین‌المللی و منطقه‌ای خواند.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه «خلیج تایمز» عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در خصوص موضع عربستان در بحران قطر گفت: موضعی که عربستان در کنار امارات و بحرین و مصر در قبال قطر گرفته است نتیجه عدم توجه به درخواست‌های مکرر از این کشور برای پایان دادن به حمایت‌هاش از تروریسم و افراط‌گرایی و دخالت در امور منطقه است.

خبرگزاری  رسمی عربستان از قول الجبیر نوشته که تصمیم اخیر این کشور در قبال دوحه پیامی را به این کشور فرستاده است. او گفته ما قطر را یک هم‌پیمان در شورای همکاری خلیج فارس می‌دانیم و نمی‌خواهیم به مردم قطر آسیبی وارد شود اما وضعیت فعلی باید اصلاح شود. دوحه نمی‌تواند به سیاست‌های فعلی‌اش ادامه دهد و باید دست از تامین مالی تروریست‌ها بردارد.

او حمایت عربستان از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریست‌ها را اعلام کرد و از سفر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به عربستان روز دوشنبه برای بحث در خصوص روابط دو جانبه و راه‌های توسعه روابط استقبال کرد.

الجبیر در ادامه مدعی شد: ایران به دامن زدن به خشونت‌ها و دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه ادامه می‌دهد و از تروریست‌ها در سوریه و یمن و بحرین  حمایت کرده و با حضور نیروهایش در سوریه و عراق قوانین بین‌المللی و منطقه‌ای را نقض می‌کند.

او همچنین در ادعایی دیگر ناامیدی خود را نسبت به تغییر رویکردهای منطقه‌ای و بین‌المللی تهران ابراز داشته است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان