arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

چشم انداز کنگره آمریکا درباره ایران، بازگشت به دوران قبل از توافق هسته‌ای است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه صهیونیستی نوشت: چشم انداز کنگره آمریکا به ایران، رجوع به دوره قبل از توافق هسته‌ای یعنی زمانی است که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان علیه ایران متحد بوده و از ابزارهای تحریم استفاده می‌کردند.

به گزارش انتخاب، روزنامه «جروزالم پست»  روز یکشنبه درگزارشی با اشاره به «شکل گیری راهبرد جدید پسا برجامی بر ایران» نوشت: تصمیم جدید نزدیک به اتفاق آرای کنگره آمریکا در پنجشنبه گذشته برای تحریم ایران بابت مسائل حقوق بشر، برنامه‌های موشکی و حمایت مالی این کشور  از سازمان‌های شبه نظامی نشانه‌ای از مرحله جدید رویکردهای کنگره بعد از  گذشت دو سال از توافق هسته‌ای با ایران است.

این روزنامه با اشاره به موافقان و مخالفان برجام و تحریم‌های پسابرجامی ایران بین اعضای کنگره و سنای آمریکا نوشت: به نظر می‌رسد چشم انداز کنگره آمریکا به ایران رجوع به دوره قبل از توافق  هسته‌ای یعنی زمانی است که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان علیه ایران متحد بودند و از ابزارهای تحریم استفاده می‌کردند. این راهبرد اجماع نیز حمایت از توافق هسته‌ای در کوتاه مدت و مواجهه با حوزه‌های غیر هسته‌ای ایران است.

جروزالم پست در خاتمه به سخنان «سناتور لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی در این زمینه  پرداخت.

سناتور گراهام گفته است: «ایران کماکان بزرگترین کشور حامی تروریسم جهانی است و آن ها از گروه‌هایی که دولت‌های غربگرا را در خاورمیانه سرنگون کرده‌اند، حمایت می‌کنند. ایرانی‌ها ملوانان آمریکایی را در آب‌های آزاد غیر قانونی بازداشت و تحقیر کردند. آن‌ها مرتب محدودیت‌های اعمال شده سازمان ملل متحد بر برنامه‌های موشکی را نقض می‌کنند. این تحریم‌های جدید پاسخ محکم کنگره و دولت ترامپ به ایران مبنی بر این خواهد بود که دوره همکاری با ایران به پایان رسیده است.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان