arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
در دیدار با نخست وزیر الجزایر مطرح شد

ظریف: در موضوعات همکاری دو جانبه سقفی برای همکاری با الجزایر وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به الجزایر سفر کرده است، بعد از ظهر امروز به وقت محلی با عبدالمجید تبون، نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا در این دیدار نخست وزیر الجزایر با اشاره به روابط خوب دو کشور اظهار داشت: امیدواریم روابط اقتصادی دو کشور به موازات روابط خوب سیاسی به پیش برود و ما آمادگی داریم مناسبات دو جانبه را در همه زمینه بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهیم.
 
وی همکاری های بانکی، تولید خودرو، ساخت مسکن و ... را از جمله زمینه های همکاری دو کشور برشمرد و افزود: دو کشور اشترکات فراوانی داریم و معتقدیم هر چه سریعتر باید توافقات گذشته اجرایی شود.
 
تبون با اشاره به تحولات منطقه نیز اظهار داشت: روابط ما با کشورهای منطقه خوب است ولی متاسفانه برخی کانون های بحران در جهان عرب و اسلام وجود دارد که نوعی نزاع جاهلی است. اسلام عامل وحدت همه ماست و همگی دارای منافع مشترک هستیم و معتقدیم اعتدال و گفت‌وگو راه حل همه مناقشات و اختلافات است.
 
در ادامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره اهمیت فراوان روابط با الجزایر افزود: ما تقریبا درباره تمامی نکاتی که اشاره کردید اشتراک نظر داریم. دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین المللی همواره تفاهم و رایزنی داشته و داریم. در موضوعات همکاری دو جانبه سقفی برای همکاری با الجزایر وجود ندارد و در حوزه های بانکی، خودروسازی، مسکن، صنایع پیشرفته و... آماده رفع موانع و گسترش مناسبات با الجزایر هستیم.‌
نظرات بینندگان