arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

بازتاب حمله موشکی سپاه به داعش در شبکه الجزیره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک رسانه قطری در مورد حمله موشکی ایران به پایگاه‌های گروهک تروریستی داعش در دیرالزور سوریه نوشت که حمله موشکی ایران در واکنش به حمله چند روز پیش داعش به تهران است.

به گزارش انتخاب، الجزیره قطر نوشت: سپاه ایران اعلام کرد که برای اولین بار گروهک‌های تروریستی و تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با موشک‌های زمین به زمین مورد هدف قرار داد و این حمله ایران در واکنش به حمله چند روز پیش داعش به پارلمان ایران و حرم امام خمینی (ره) و انتقام خون قربانیان آن حملات است و این موشک‌ها که از دو استان کردستان و کرمانشاه پرتاب شدند به کشته شدن ده‌ها نیروی مسلح داعشی و تروریست‌های دیگر منجر شد.

این شبکه قطری در ادامه نوشت: ایران در بیانیه‌ای اعلام کرده است که هر نوع گروهک تروریستی یا حامیان آن در منطقه اگر بخواهند امنیت ایران را مورد هدف قرار دهند، آن را ناامن خواهیم کرد و با واکنش قاطع ایران رو به رو خواهد شد.

الجزیره در ادامه به نقل از عبدالقادر فایز،‌ مدیر دفتر شبکه الجزیره در تهران نوشت: این گام ایران این پیام را می‌رساند که اگر امنیت این کشور مورد هدف قرار گیرد، آماده است از تمام خطوط قرمز عبور کند.

وی در رابطه با مورد هدف قرار دادن منطقه دیرالزور که بزرگ‌ترین پایگاه‌های داعش در آن قرار دارند، گفت: سپاه ایران می‌گوید در منطقه‌ای که مورد حملات موشکی قرار گرفت شخصیت‌هایی وجود دارد که در حملات تروریستی تهران دست داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است: شش موشک میان ـ‌ برد از مرزهای هوایی عراق رد شدند و با دقت بالایی پایگاه‌های تروریست‌ها در دیرالزور را مورد هدف قرار دادند.

احمد العساف، خبرنگار الجزیره در منطقه غازیان تپ می‌گوید: موشک‌های ایرانی به دو منطقه در دیرالزور اصابت کردند که یکی از آنها میدان نفتی "التنک" که داعش بر آن سیطره دارد و دومی شهر المیادین است که یکی از بزرگ‌ترین شهرهایی است که داعش بر آن سیطره دارد و چهار موشک به آن اصابت کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان