arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

بیشترین اتباع خارجی مقیم ایران از چه کشورهایی هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵؛ افغانستان، عراق و پاکستان بیشترین جمعیت افراد خارجی ساکن در ایران را به خود اختصاص داده‏‌اند.

به گزارش انتخاب، به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 و نتایج جدول "جمعیت برحسب جنس، سن و تابعیت" از مجموع افراد ساکن در ایران در زمان سرشماری، یک میلیون و 583 هزار و 979 نفر تابعیت کشور افغانستان، 34 هزار و 532 نفر تابعیت کشور عراق و 14 هزار و 320 نفر تابعیت کشور پاکستان را داشته‏اند. بررسی نتایج جداول "جمعیت برحسب جنس، سن و تابعیت در نقاط شهری و روستایی" نیز نشان می‏دهد که بخش عمده‏ای از جمعیت با تابعیت افغانستان در نقاط شهری زندگی می‏کنند. بر این اساس یک میلیون و 242 هزار نفر و 332 نفر با تابعیت افغانستان در نقاط شهری و 340 هزار و 968 نفر در نقاط روستایی زندگی می‌‏کنند.
 
"جمعیت برحسب جنس، استان و تابعیت" جدول دیگری است که به تازگی منتشر شده است. بر اساس نتایج این جدول استان تهران حدود یک سوم از افراد با تابعیت افغانستان را در خود جای داده است. استان کردستان از این نظر با داشتن 18 نفر که تابعیت افغانستان دارند رتبه آخر را به خود اختصاص داده‏‌اند.
نظرات بینندگان