arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

مسجدی: تحولات اخیر منطقه در انجام سفر العبادی به ایران در شرایط فعلی تاثیرگذار بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر ایران در عراق اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی قبلی انجام شده ‌حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق ظهر روز سه‌شنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران خواهد شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، ایرج مسجدی در ارتباط با اهداف سفر نخست‌وزیر عراق به تهران اظهار کرد: سفر آقای حیدر العبادی در راستای سفری منطقه‌ای است که وی به عربستان، کویت و ایران دارد.
 
وی گفت که در این سفر هیأتی سیاسی و اقتصادی نخست‌وزیر عراق را همراهی می‌کند و قرار است مقامات دو کشور در ارتباط با مسائل دو جانبه و گسترش همکاری‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
 
این دیپلمات کشورمان با اشاره به همکاری‌های ایران و عراق در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هم‌چنین بحث زائران عتبات عالیات تصریح کرد: آقای العبادی در این سفر که تا ظهر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت، ملاقات‌هایی را با مسوولان کشورمان دارند و جلسات مشترکی بین مقامات دو کشور برگزار می‌شود.
 
مسجدی در پاسخ به این سوال که سفر حیدر العبادی از قبل پیش‌بینی شده بود یا با توجه به تحولات اخیر در حوزه خلیج فارس و منطقه انجام می‌شود؟ گفت:‌ از قبل موضوع این سفر مطرح بوده است، البته تحولات اخیر و هم‌چنین موضوع روابط دو جانبه بر انجام این سفر در این مقطع زمانی تاثیرگذار بوده است.
نظرات بینندگان