arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

وزیر خارجه قطر: تا پایان تحریم اقتصادی با کشورهای عربی مذاکره نخواهیم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر روز دوشنبه گفت که تا پایان تحریم های اقتصادی علیه قطر، با کشورهای عربی مذاکره نخواهیم کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، وزیر خارجه قطر همچنین تاکید کرد که در مورد مسائل مربوط به قطر از جمله سیاست خارجی این کشور یا شبکه الجزیره مذاکره نخواهیم کرد.
وی افزود: در صورت تداوم بحران به ترکیه، کویت و عمان تکیه خواهیم کرد و ایران نیز مسیرهای هوایی را برای ما فراهم کرده است.
 
وزیر خارجه قطر ادامه داد: هنوز از کشورهای عربی که با ما قطع رابطه کرده اند، خواسته ای دریافت نکرده ایم.
بحران بین قطر و چند کشور عربی از آن جا شروع شد که امیر قطر روز جمعه (5 خرداد) در سخنانی ایران را قدرت منطقه دانست و خواستار تعامل جهان عرب با تهران شد و همچنین حمایت خود را از دو گروه مقاومت حزب الله و حماس اعلام کرد.
 
انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات پیشتر گفته بود که انزوای قطر ادامه خواهد یافت.
سخنان امیر قطر با واکنش مقامات سعودی مواجه شد و روز دوشنبه (15 خرداد) عربستان به دلیل این که دوحه از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند، قطع رابطه خود را با قطر اعلام کرد؛ درهمین حین دولت های امارات، بحرین، مصر و جزایر مالدیو و همچنین دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن حمایت خود را از سیاست های آل سعود علیه قطر اعلام و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
سعودی، امارات و بحرین مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را نیز بسته اند.
نظرات بینندگان