arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

6 عامل داعش در فارس به زندان محکوم شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد:‌6 عامل داعش که محرم پارسال قصد خرابکاری دراین استان داشتند محاکمه و به زندان محکوم شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا ، علی القاصی مهر، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود:‌ با بررسی پرونده قضایی و محاکمه این 6 نفر از عوامل گروه تروریستی داعش 2 نفر از این افراد هر کدام به 15 سال و چهار نفر دیگر هر کدام به 10 سال زندان محکوم شدند.

وی اظهار داشت :اتهام این افراد اقدام علیه امنیت ملی و عضوت در گروه تروریستی است، این اتهام از نظر قضایی ' بغی ' هم نامیده می شود.

القاصی مهر گفت:‌چون اقدام این افراد در نطفه خفه شد و آنها نتوانستند کار عملیاتی انجام دهند دستگاه قضایی این افراد را محارب نشناخت.

القاصی در باره افرادی که به تازگی در استان فارس دستگیر شده اند گفت: تحقیقات از افرادی که اخیرا در ارتباط با داعش در استان فارس دستگیر شده اند ادامه دارد که وابستگی آنها به داعش هنوز به اثبات نرسیده است. این افراد با قرار وثیقه در اختیار دستگاه امنیتی هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین به موضوع نصب پرچم داعش بر روی یکی از پل های استان فارس که اخیرا صورت گرفت اشاره کرد و گفت: فرد متهم در این رابطه دستگیر شده که انگیزه وی از این کار عقده گشایی و انتقام از افرادی بوده که با آنها اختلاف داشته است، این عمل در عین حال جرم است هر چند وابستگی با داعش نداشته باشد، تحقیقات از این فرد نیز در مراحل اولیه است و هنوز وابستگی او به داعش به اثبات نرسیده است .
نظرات بینندگان