arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

تحریم های جدید آمریکا در انتظار کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیپلمات های ارشد و مقام های دفاعی آمریکا و چین روز چهارشنبه مذاکرات یک روزه خود در واشنگتن را در مورد کره شمالی آغاز کردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، قرار است در این مذاکرات راه های فشار بر کره شمالی برای کنارگذاشتن برنامه های موشکی و هسته ای اش مورد بررسی قرار گیرد.  
 
این نشست درحالی برگزار می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) گفت که تلاش های چین برای متقاعد کردن کره شمالی به مهار برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ شکست خورده است.
 
احتمال دارد این انتقاد ترامپ از چین، فشار بر پکن را در مذاکرات دیپلماتیک و امنیتی واشنگتن افزایش دهد.
 
'رکس تیلرسون' وزیر خارجه آمریکا و 'جیم متیس' وزیر دفاع این کشور در این نشست با 'یانگ جیه چی' دیپلمات ارشد چین و ژنرال 'فنگ فنگویی' رئیس ستاد مشترک ارتش آزادیبخش خلق این کشور در این نشست حضور دارند.  
 
براساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، مذاکرات واشنگتن علاوه بر پرداختن به مساله کره شمالی، گفت وگو در مورد برخی زمینه های دیگر همچون مقابله با تروریسم و رقابت های ارضی در دریای جنوب چین را نیز در بر می گیرد.
 
انتظار می رود طرف آمریکایی در این مذاکرات، چین را برای همکاری در زمینه سخت تر کردن تحریم های بین المللی علیه کره شمالی، تحت فشار قرار دهد.
 
آمریکا و متحدانش درنظر دارند علاوه بر اعمال محدودیت های دیگر بر کره شمالی، این کشور را تحریم نفتی کنند، مساله ای که با مخالفت چین و روسیه مواجه شده است.
 
در همین حال، وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پکن تلاش های بی وقفه ای را برای رفع تنش در شبه جزیره کره انجام داده است.

نظرات بینندگان