arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

لیبرمن: عباس مشتاق جنگ اسرائیل – حماس است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به تلاش برای ایجاد تنش جدید میان این رژیم و حماس متهم کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، ‌آویگدور لیبرمن،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت، محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس جنبش فتح برای افزایش تنش‌ها از طریق قطع پول برق و سایر خدمات در غزه تلاش می‌کند.
 
لیبرمن در کنفرانس امنیتی سالانه "هرتزلیا" در نزدیکی تل‌آویو گفت: ابو مازن (محمود عباس) قبلا هم از این کارها کرده بود. هدف او این است که به کاهش پرداخت‌ها ادامه دهد و طی ماه‌های آتی پرداخت هزینه‌های سوخت،‌ دارو،‌ حقوق و سایر موارد را متوقف کند. از نظر من،‌ هدف او این است که به حماس آسیب بزند و همچنین حماس را وارد جنگ جدیدی با اسرائیل کند.
 
جنبش مقاومت اسلامی حماس از سال ۲۰۰۷ کنترل غزه را از جنبش فتح گرفته است و این دو گروه از آن زمان روابط تیره‌ای دارند. با این حال، دولت فلسطین به ریاست عباس همچنان به پرداخت بهای برق و سایر خدمات در غزه ادامه داد. عباس اخیرا اعلام کرد تشکیلات خودگردان دیگر بابت تامین برق غزه به اسرائیل پولی پرداخت نمی‌کند و همین موجب شد تا این رژیم طی روزهای گذشته تامین برق را متوقف کند.‌
 
این اقدام موجب می‌شود تا جمعیت دو میلیونی غزه در روز کمتر از دو ساعت برق داشته باشد و در مقابل حماس نسبت به اقدامات تلافی‌جویانه هشدار دهد. رژیم صهیونیستی و حماس از سال ۲۰۰۸ سه جنگ در غزه داشته‌اند که تازه‌ترین آنها مربوط به سال ۲۰۱۴ است.
نظرات بینندگان