arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

روز قدس؛ نماد وحدت ملي

سيدمهدي طباطبايي
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اساس انقلاب اسلامي و تأسيس نظام جمهوري اسلامي بر حفظ اسلام و مسلمين و دفاع از مظلومان عالم قرار داشته است و اين هدف عالي و غايي مرز ناپذير است. هر کجا مظلومي وجود داشته باشد اين وظيفه مسلمانان است که او را در احقاق حقش همراهي کنند. از همين منظر مسأله فلسطين به مناسبت دهه‌ها ظلمي که از سوي صهيونيست­‌ها بر مردم اين کشور اعمال شده و غصب سرزمين فلسطين از سوي رژيم اسرائيل بايد براي همه مسلمانان به مثابه مصيبتي بزرگ تلقي شود و همه براي دفاع از مظلوم همت بگمارند. پيش از انقلاب اسلامي ايران نيز مسلمانان تلاش‌هايي براي دفاع از ملت مظلوم فلسطين داشتند؛ اما پس از تأسيس جمهوري اسلامي و تحت تأثير قدرتمند شدن ملت ايران به رهبري امام خميني‌(ره) روز قدس به عنوان يک يادگار ثمربخش بنيانگذار انقلاب باقي ماند. انتخاب جمعه آخر ماه رمضان که هنگامه‌اي است که مسلمانان پس از روزها طاعت و عبادت به درگاه حق و مقيد کردن نفس با روزه‌داري به خدا نزديک‌ترند، سبب مي‌شود که آنها با همت بيشتر و اثرگذارتري براي ياري مردم فلسطين همپيمان شوند. به همين جهت ما مسلمانان در روز قدس مشمول دو وظيفه هستيم؛ وظيفه نخست حفظ اين يادگار امام(ره) است که در تمام سال‌هاي گذشته مردم مسلمان جهان با دل و جان آن را زنده نگاه داشته‌اند.
 
ان شاء‌الله امسال هم مانند سال‌هاي گذشته و حتي بهتر خواست امام براي برگزاري روز قدس انجام خواهد شد. نکته مهم ديگر اين است که در دفاع از مظلوم هيچ‌گاه نبايد اختلافات سياسي گروه‌ها و جناح‌ها ورود پيدا کند. چنان‌که در دفاع از ميهن اسلامي‌مان ايران همه يکصدا و يک‌تن حضور دارند، بايد توجه داشت که فلسطين نيز پاره‌اي از مرز گسترده جهان اسلام و موطن مسلمانان است که بايد براي دفاع از آن يک‌تن و يک‌جان بود. نبايد بگذاريم که اختلافات جزيي سياسي در چنين مسأله خطيري نمود پيدا کند. در روز قدس همه مردم جامعه فارغ از ديدگاه‌هاي سياسي‌شان حق و وظيفه حضور دارند و بايد با وحدت‌نظر و عمل عليه ظلم همنوا شوند و به دفاع از مردم مظلوم فلسطين و قدس، قبله اول مسلمانان برخيزند.
 
اين در حالي است که متأسفانه شاهد آن بوده‌ايم که در سال‌هاي اخير افرادي که به نظر مي‌رسد مغرض نيستند اما ناداني مي‌کنند، لباس جناحي بودن به قامت اين يوم‌الله اثرگذار مسلمانان مي‌­دوزند که بايد گفت چنين اقدامي خيانت به اسلام است و اميدواريم تکرار نشود. بايد يکديگر را دعوت به وحدت و همراهي کنيم و با شعاري واحد در راهپيمايي روز قدس شرکت کنيم. آنچه تقدير الهي است آن است که بالاخره روزي اسرائيل از ميان خواهد رفت، اما تا آن روز و حتي پس از آن وظيفه ما دفاع از مظلوم و موضع گرفتن و مقابله با ظالم است. علاوه بر همه آنچه گفته شد، روز قدس امسال ويژگي مضاعفي نيز با خود همراه دارد. اقدام تروريستي که اخيراً در تهران انجام شد و به شهادت 17 انسان بي‌گناه انجاميد و در مقابل آن اقدامي که توسط سپاه پاسداران کشورمان انجام شد تا با شليک موشک به مقر عناصر تروريستي پاسخ درخور به اين جنايت داده شود و به همه جهان نشان دهيم که از حريم مرزهاي ايران و امنيت مردم کشورمان به جديت دفاع مي‌کنيم. مردم ايران نه تنها در اين روز با حضور در راهپيمايي روز قدس باقي ماندن بر عهد خود با امام خميني‌(ره) را به نمايش مي‌گذارند، که مراتب قدرداني خود را از نيروهاي نظامي و انتظامي کشور و پاسداران انقلاب اسلامي آشکار مي‌سازند.
نظرات بینندگان