arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۶

سید حسن نصرالله: رژیم سعودی ضعیفت‌تر، ناتوان‌تر و بزل‌دل‌تر از آن است که به ایران حمله کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد رژیم سعودی ضعیف‌تر، ناتوان‌تر و ترسوتر از آن است که جنگی علیه ایران آغاز کند.

به گزارش انتخاب به نقل از المنار، مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در مجتمع سیدالشهدا واقع در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم آغاز شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت جانفشانی‌های ملت ایران و بعد از تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید.

وی افزود: روز قدس امسال با پنجاهمین سالگرد حادثه اسفناک اشغال قدس از سوی صهیونیست‌ها همزمان شده است و آنها روز گذشته سالروز اشغالگری خود و تصرف قدس را گرامی داشتند.

نصرالله گفت: آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان بهترین روزی است که امام خمینی آن را انتخاب کرد تا روزی جهانی برای مقدس‌ترین مسأله‌ای که امروز مسئولیت آن بر دوش تمام بشریت و همه امت است باشد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: بعد از رحلت امام خمینی، امام خامنه‌ای بر ادامه این مسیر و این مسئولیت تاکید کرد، بنابراین از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، این روز گرامی داشته می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: یکی از مهمترین اهداف حوادث و جنگ‌هایی که منطقه ما شاهد آن است، فراهم کردن زمینه برای حل و فصل مسأله فلسطین به نفع دشمن صهیونیستی است.

نصراالله اظهار داشت: منطقه ما امروز وارد نقطه عطفی تاریخی شده است که در آن خطرات و چالش‌های زیادی وجود دارد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: آمریکا اهداف جنبش مردمی که در منطقه آغاز شده را منحرف کرد تا بتواند بر آن تسلط یابد و این کشور از حوادث منطقه سوء استفاده کرد تا مسأله فلسطین را به فراموشی بسپرد.

وی تاکید کرد: رژیم سعودی ضعیف‌تر، ناتوان‌تر و ترسوتر از آن است که جنگی علیه ایران آغاز کند.

وی گفت: سوریه دولتی محوری در محور مقاومت و پشتیبانی اصلی برای جنبش‌های مقاومت است.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تلاش‌هایی برای به انزوا کشاندن ایران و تبدیل کردن به یک دشمن به جای اسرائیل و فرسایش امکانات این کشور در جنگل‌ها و انتقال جنگ به داخل ای کشور به واسطه گروه‌های تکفیری انجام می‌شود.

نصر‌الله با بیان اینکه نشست ریاض به دنبال به انزوا کشاندن ایران و تبدیل آن به یک دشمن به جای اسرائیل بود، هدف از جنگ علیه سوریه، سرنگونی آن و روی کار آوردن رهبرانی ضعیف برای تسلط بر این کشور است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان