arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۶

واکنش شبکه الجزیره به درخواست عربستان از قطر برای بستن این شبکه خبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه الجزیره به درخواست عربستان و همپیمانانش برای از سرگیری روابط دیپماتیک با قطر مشروط بر تعطیلی این شبکه خبری واکنش نشان داد و افزود: تعطیلی الجزیره با هدف مسکوت کردن رسانه آزاد در منطقه صورت می گیرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، این شبکه قطری در بیانیه روز جمعه خود تاکید کرد: درخواست تازه عربستان و همپیمانانش برای بستن شبکه الجزیره، تلاش مذبوحانه ای است که برای مسکوت گذاشتن یک رسانه آزاد در منطقه صورت می گیرد، درحالی که تاکید ما در شبکه الجزیره آن است که کار خود را بر مبنای حرفه ای و با آزادی کامل و بدون محدودیت و اعمال فشار از سوی کشوری انجام دهیم.
 
الجزیره در این بیانیه همچنین درخواست ها برای تعطیلی این شبکه خبری را به شدت محکوم کرده است.
 
براساس اسناد و مدارکی که «یاسر ابوهلاله» مدیر شبکه الجزیره در صفحه رسمی خود در توئیتر منتشر کرده است، تعطیلی این شبکه خبری یکی از خواسته های عربستان، امارات، بحرین و مصر از قطر برای عادی سازی روابط است.
 
از دیگر خواسته های کشورهای 3+1، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران, قطع روابط خود با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می رود.
 
این کشورها به قطر 10 روز فرصت دادند تا خواسته های آنها را عملی کند، درحالی که دوحه که همواره اتهام مبنی بر حمایت از گروه های تروریستی را رد کرده، تاکنون پاسخی به خواسته های مطرح شده کشورهای چهارگانه نداده است.
 
عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، مرزهای زمینی و دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
نظرات بینندگان