arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۶

آمریکا: خط تلفن مستقیم با روسیه همچنان برای هماهنگی عملیات ها در سوریه مورد استفاده قرار می گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«رایان دیلون» سخنگوی نیروهای تحت هدایت آمریکا در سوریه روز جمعه مدعی شد که با وجود تنش های به وجود آمده در روابط واشنگتن – مسکو، خط تلفن مستقیم بین دو پایتخت همچنان برای هماهنگی عملیات ها در سوریه مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات پس از آن مطرح شد که نیروی دریایی روسیه صبح جمعه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را هدف چند موشک قرار داد.
 
سخنگوی ائتلاف آمریکایی از پاسخ به این سوال که آیا مسکو پیش از این حمله موشکی، طرف آمریکایی را در جریان قرار داده است یا نه، خودداری کرد.
 
با این حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا مدعی شده که واشنگتن در جریان این حمله قرار گرفته بود.
 
مسکو در ابتدای هفته جاری اعلام کرده بود که در واکنش به سرنگونی یک جنگنده سوری، اجرای تفاهم نامه همکاری با آمریکا برای جلوگیری از وقوع حوادث هوایی در سوریه را به حال تعلیق در می آورد.
 
هواپیماهای ائتلاف آمریکایی یکشنبه شب، یک فروند جنگنده سوری را هنگام عملیات علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه الرصافه جنوب شهر رقه، هدف قرار دادند. این جنگنده سرنگون و خلبان آن مفقود شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان