arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

آیت الله بیات زنجانی: توهین به رئیس جمهوری عقلانی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت الله اسدالله بیات زنجانی از اساتید حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای توهین برخی افراد به رئیس جمهوری در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس عقلانی ندانست.

به گزارش انتخاب به نقل ایرنا این استاد حوزه، وی دراین اطلاعیه اظهار داشته است: توهین برخی افراد به رئیس جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از مسئولان منتخب از سوی مردم در ماه مبارک رمضان و درراهپیمایی روز قدس که قرار است روزمبارزه با ظلم و خودکامگی باشد، نه عقلانی است و نه عقلائی.

اطلاعیه حاکیست: با مواجب بگیران که کاری نیست و تکلیف شان روشن است و رفتارشان باید توسط مسؤلان امنیتی و قضایی مورد بررسی قرار گیرد.به خواهران و برادرانی که دغدغۀ ایمانی و انقلابی دارند توصیه می‌کنم که به شنیده‌ها و شفاهیات سطحی برخی خطبای سیاسی اکتفا نکنند؛ افسارفکر خویشتن رابه دیگران ندهند و به‌ جای آن به مطالعه آثار مکتوب در سنت اسلامی بپردازند.

آیت الله بیات زنجانی دراین اطلاعیه اظهار داشته است: همگان مطالعه کنیم تا متوجه شویم که این قبیل رفتارها با الفبای سیرۀ علمی و عملی معصومین در تعارض بوده و ناسازگار است؛ مطالعه کنیم تا ببینیم که حتی برای اهداف إن شاء الله مقدس و الهی‌، می توان از وسایل نامقدس و بیّن الغیّ مانند دشنام و سب و توهین بهره برد یا خیر؟

وی دراین اطلاعیه ادامه داده است: مطالعه کنیم تا ببینیم که کجای تاریخ این قبیل رفتارها توانسته است منافع قوم و ملتی را تأمین کند. با شنیده‌ها نباید تحریک شد؛ مطالعه کنیم و یکدیگر را به تأمل عمیق در آیۀ هفدهم سورۀ رعد فرابخوانیم تا وعدۀ خداوند دربارۀ حق و باطل را شناخته و بدانیم و بسنجیم که در کدام طرف این ترازوی قرآنی نشسته‌ایم: فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ کَذَلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ

وی در پایان این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: از خداوند عالم می‌خواهم که در این ساعات باقی مانده از ماه مبارک رمضان به ما سلامت اخلاق و رفتار عنایت فرموده و ما را از کوته‌بینی و کوته فکری در امر دین و دنیای مسلمین مصون بدارد.

در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران برخی علیه رئیس جمهوری و برخی دیگر مسئولان نظام شعاردادند.
نظرات بینندگان