arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰

كلاهبرداري كارمند قلابي يك نهاد از داخل زندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردي كه با معرفي خود به عنوان كارمند نهاد رياست‌جمهوري از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به ماموران پلیس آگاهی ساری راز کلاهبرداری زندانی ناشناس را فاش کرد.

این مرد به کارآگاهان گفت: هفته پیش مردی جوان با شماره‌ای ناشناس تماس گرفت و خود را کارمند نهاد ریاست جمهوری معرفی کرد. او مدعی بود که می‌تواند مشکلاتم را رفع کرده و وامی در اختیارم قرار دهد. ابتدا به موضوع مشکوک بودم اما او توانست با چرب‌زبانی اعتماد مرا جلب کند. مرد جوان پس از مدتی از من خواست حسابی بازکرده و مقداری پول نیز برای انجام امور اداری وام به حساب او واریز کنم. وقتی پول را به حساب کارمند ریاست جمهوری واریز کردم منتظر ماندم تا با من تماس بگیرد.

 پس از گذشت 2 هفته وقتی هیچ خبری از مرد جوان نشد مطمئن شدم او کلاهبردار است و حال از او شکایت دارم. ماموران پلیس آگاهی در گام نخست با بررسی شماره مرد ناشناس متوجه شدند کلاهبردار حرفه‌ای از درون زندان ساری با مالباخته تماس می‌گیرد. کارآگاهان پلیس آگاهی در گام بعدی متهم را درون زندان شناسایی کردند.

 جوان 26 ساله در بازجویی‌ها با اعتراف به کلاهبرداری مدعی شد: از درون زندان با سوژه‌های خود تماس می‌گرفتم و خود را کارمند نهاد ریاست جمهوری معرفی می‌کردم. وقتی اعتماد آنها جلب می‌شد در یک فرصت مناسب و به بهانه‌های مختلف از آنها کلاهبرداری می‌کردم.

  
نظرات بینندگان