arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۶

مسرور بارزانی: به دنبال ترسیم مرزها با عراقیم نه کشورهای همسایه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور شورای امنیت منطقه کردستان عراق به ترکیه اطمینان داد که هدف از برگزاری همه‌پرسی در این منطقه با هدف ترسیم مرزها با عراق صورت می‌گیرد نه کشورهای همسایه.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «مسرور البارزانی» مشاور شورای امنیت منطقه کردستان عراق طی یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که همه‌پرسی استقلال کردها به منظور ترسیم مجدد مرزها با عراق است نه کشورهای همسایه‌ای چون ترکیه.

وی در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی گاردین گفت: ترکیه لازم نیست در بارە همەپرسی برای استقلال کردستان نگران باشد، این همه‌پرسی، وضعیت روابط دوجانبه بین کردستان و بقیه عراق را مشخص می‌کند. ما به دنبال تغییر مرزها با کشورهای همسایه نیستیم. این کار تنها به مرزی که پیش از این بین کردستان و بقیه عراق مشخص شده، رسمیت می‌بخشد.

بارزانی افزود:زمان آن فرا رسیده که بپذیریم مدل فعلی پاسخگو نیست. عراق مدت‌هاست که تقسیم شده و این همه‌پرسی تنها آنچه را که پیش از این اتفاق افتاده، بازتاب خواهد داد. این همه‌پرسی الزام‌آور است و به ما اختیار خواهد داد تا برای رسیدن به راه‌حلی مسالمت‌آمیز که آرمان‌های مشروع ملت ما را به رسمیت بشناسد، وارد مذاکره با بغداد شویم.

اربیل اعلام کرده است که 25 سپتامبر آینده، موعد همه پرسی استقلال کردستان عراق است. این مسئله با واکنش‌های متعدد داخلی و خارجی مواجه شده اما شماری از رهبران کردستان به ویژه بارزانی‌ها بر ضرورت اجرای این همه‌پرسی اصرار می‌ورزند.
نظرات بینندگان