arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۶

نویسنده اشعار اهانت آمیز مداح عید فطر مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بعد از آنکه مداح امروز نماز عید فطر در برابر دوربین رسانه ها و مخاطبان داخل وخارج اشعاری پر از نیش و کنایه علیه رئیس جمهور و عباراتی اهانت آمیز علیه برجام و دولتمردان بکار برد، منابع خبری اعلام کردند که سراینده این اشعار جنجالی محمد مهدی سیار است که پیش از این اشعار زیادی را علیه آنچه جریان فتنه خوانده می شود سروده بود.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمد مهدی سیار همانند میثم مطیعی (مداح خبر ساز امروز) از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق است. متولد 62 است که اشعارش تندش علیه جریان اصلاح طلب با عنوان ضدیت با فتنه بر صفحه اول کیهان و وطن امروز می نشیند.

آن گونه که خبرگزاری مهر گزارش کرده است: سیار بعد از موج انتقادها از اشعار اهانت امیز امروز مدعی شد که این متن را بر اساس اظهارات تیم هسته ای تنظیم کرده است.

در توضیح این شاعر آمده است: ترجمه‌ای‌ است ساده از متن نامه «دکتر محمدجواد ظریف» به خانم «موگرینی» در اعتراض به «تحریم‌های جدید سنا».

سیار برای کاستن از بار انتقادها و فشارها بر مداح امروز عید فطر در پایان یادداشت خود مدعی شده است که او قطعه ای ویژه به مناسبت سند 2030 سروده بود که میثم مطیعی(مداح) نخوانده است.

درجریان انتخابات اخیر سیار یکی از اعضای حلقه شاعران حامی ابراهیم رئیسی را تشکیل می داد که ریاست این گروه را علیرضا قزوه تشکیل می داد و بیانیه ای را علیه روحانی و اصلاح طلبان منتشر کرد.

سیار پیش از این به بهانه یکی از سخنان روحانی که گفته بود با شعر و شعار نمی توان کشور را اداره کرد در در صفحه شخصی‌اش خود به رئیس جمهور تاخته بود. در حالی که روحانی تفکر شعار گرایی را نقد کرده بود سیار مدعی شده بود که اظهارات روحانی توهین به شعرا و هنر شعر در کشور است.
نظرات بینندگان