arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

دعوت لاریجانی از همتای روس برای شرکت درمراسم تحلیف روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ویاچسلاو والودین رئیس دوما (مجلس نمایندگان روسیه) دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را برای سفر به ایران پذیرفت و مذاکرات با همتای ایرانی خود را که در سئول انجام گرفت، ارزشمند خواند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، رسانه روسی روز سه شنبه نوشت: لاریجانی «در آغاز این دیدار در حاشیه دومین نشست اجلاس رئیسان مجالس اورآسیا در سئول پایتخت کره جنوبی از همتای روس برای سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف آغاز دومین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی دعوت کرد که پنجم اوت (14 مرداد) برگزار می شود.»
بنا به این گزارش، والودین رئیس دومای روسیه با پذیرش این دعوت، برای پیگیری و بررسی موضوع و تاریخ مشخص تر سفر به ایران برای بعد موافقت کرد.
والودین در باره مذاکرات با همتای خود نیز به تفاهم ایران و روسیه در مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم اشاره و خاطرنشان کرد که «چگونگی طرح موضوع های مرتبط توسط لاریجانی ارزشمند بود و بسیار رضایت بخش است.»
رئیس دوما روسیه همچنین تاکید کرد: واقعا یکدیگر را بویژه در مسائلی مانند مبارزه با تروریسم و امنیتی درک می کنیم، زیرا روسیه و ایران کارهای زیادی برای پیروزی بر تروریسم انجام می دهند.
لاریجانی در صدر یک هیات پارلمانی برای شرکت در دومین نشست روسای مجالس اوراسیا که با مشارکت ایران از سال پیش شکل گرفته به سئول سفر کرده است.
این نشست امروز پایان یافت.
فریده اولاد قباد، عزیز اکبریان، علی اصغر یوسف نژاد و اسدالله عباسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی لاریجانی را در این سفر همراهی می کنند.
نخستین نشست روسای مجالس اوراسیا سال گذشته در مسکو و با حضور مقامات پارلمانی 20 کشور برگزار شد.
نظرات بینندگان