arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

۴ ماه حبس و دیه کامل،‌ بهای مثله‌شدن فاطمه در پارک کوهسار/ وکیل پرونده: انتظار بیشتری داشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل خانواده فاطمه امیری؛ دخترک پنج ساله‌ای که سال گذشته در آبنمای پارک کوهسار قطعه قطعه شد، از محکومیت صد در صد پیمانکار در این حادثه خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، رضا سلیمی با تاکید بر اینکه سرانجام پیمانکار پارک صددرصد مقصر این حادثه جانسوز شناخته شد با اشاره به آخرین نتایج دادگاه، گفت: رای پرونده روز شنبه صادر شد، براساس رای دادگاه مدیرعامل شرکت پیمانکار به ۴ ماه حبس و پرداخت نصف دیه مرد کامل محکوم شده است. قرار است، نصف دیگر دیه هم توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت شود.
 
وی اضافه کرد: در حقیقت به خانواده امیری دیه کامل تعلق می‌گیرد، البته نصف آن را مقصر و بقیه وسط صندوق مذکور پرداخت می‌شود.
 
او با تاکید بر اینکه رای نهایی بازهم به نظر دادگاه تجدیدنظر بستگی دارد، ادامه داد: مدیرعامل شرکت پیمانکار، عباسپور می‌تواند به حکم صادره اعتراض کند و امکان دارد رای در دادگاه تجدیدنظر تغییر یابد. پرداخت دیه نیز منوط به نتیجه دادگاه تجدیدنظر است.
 
وکیل پرونده فاطمه در پاسخ به این سوال که دادگاه تجدید نظر چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری دادگاه تجدیدنظر به اعتراض پیمانکار به نتیجه رای بستگی دارد و اگر اعتراض نکند، این حکم قطعی خواهد بود، اما اگر اعتراض کند؛ دادگاه تجدیدنظر ۵ الی ۶ ماه آینده برگزاری خواهد شد.
 
سلیمی با اشاره به اینکه این‌که انتظار می‌رفت دادگاه حکم سنگین‌تری صادر کند، گفت: پیش بینی می‌کردیم حبس بیشتری به پیمانکار تعلق گیرد و ۴ ماه حبس به واقع ما را شوکه کرد. قاضی می‌توانست تا سه سال هم حبس بدهد، اما از آنجایی كه متهم سابقه نداشته و متاهل بوده با دو درجه تخفیف به او چهارماه حبس دادند.
 
وکیل خانواده امیری با تاکید بر اینکه از نتیجه حکم راضی نیست،‌ گفت: سهم دیه مقصر توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد و برای دوران حبس نیز اگر بتواند رضایت خانواده را بگیرد، تخفیف خواهد گرفت و این در شرایطی است که رای قطعی شود. البته اگر رضایت بگیرد؛ می‌تواند همان چهارماه حبس را نرود.
نظرات بینندگان