arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

افزایش پروازهای جاسوسی آمریکا در آسمان سوریه

شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در آسمان سوریه به طور غیر عادی افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در آسمان سوریه به طور غیر عادی افزایش یافته است.

به گزارش انتخاب، این منابع روز چهارشنبه به المیادین اعلام کردند که این پروازهای غیرعادی نشانه آمادگی برای یک اقدام است.
 
المیادین به نقل از منابع خود افزود: در روزهای گذشته عملیات جمع آوری هوایی اطلاعات در امتداد مناطق ساحلی سوریه افزایش یافته است.
 
یک هواپیمای جاسوسی مدل 'p-8A' آمریکایی در آسمان سوریه رصد شده است.
 
مسئولان آمریکایی در روزهای گذشته، دولت سوریه را به آمادگی برای انجام حمله شیمیایی ضد مخالفان متهم کردند.
 
«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید آمریکا با صدور بیانیه ای کوتاه که روز سه شنبه در صفحه رسمی خود در توییتر انتشار داد با اشاره به اینکه ' واشنگتن تمهیدات بالقوه ای را برای وقوع یک حمله شیمیایی توسط دولت سوریه، شناسایی کرده است'، نوشت: در صورت وقوع حمله شیمیایی دیگر، سوریه هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

کشورهای غربی با طرح ادعای واهی حمله شیمایی نیروهای دولتی سوریه در 15فروردین ماه به شهروندان و غیرنظامیان شهرک خان شیخون در استان ادلب، دولت سوریه را محکوم کردند و ارتش آمریکا پیش از تحقیق در باره این حادثه و مشخص شدن عامل آن، پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را هدف حملات موشکی قرار داد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه خود با مشابه دانستن این تمهیدات (ارتش سوریه) با حمله شیمیایی 4 آوریل 2017 ( 15 فروردین 1396) تاکید کرد: بسیار محتمل است که این تمهیدات به کشتار جمعی شهروندان ( سوری) از جمله کودکان بی گناه منجر شود.

15 فرودین منابع وابسته به گروه های مسلح و تروریستی از انفجار شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب خبر دادند وهمسو با آمریکا و چند کشور غربی ضدسوری دیگر بدون ارائه دلیل و مدرک، دمشق را متهم به ارتکاب این اقدام کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان