arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

ظریف: جلسه بسیار خوبی درباره برجام با مسئولان ایتالیایی داشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه که به دعوت دولت ایتالیا برای دیدار با مقامات این کشور از برلین به رم سفر کرد، پس از شرکت درنشست شورای روابط خارجی اروپا گفت: نشست بسیار خوبی با مسئولان ایتالیایی در باره برجام داشتیم.

به گزارش انتخاب، ظریف امروز پس از شرکت در نشست شورای اروپایی روابط خارجی در رم که پشت درهای بسته و با حضور شخصیت های سیاسی و تجاری ایتالیا برگزار شد، گفت: جلسه بسیار خوبی با مسئولان عالیرتبه ایتالیایی و صاحبان صنایع و اصحاب اندیشه و گروه های فکری ایتالیا داشتیم.
 
وزیر امور خارجه ایران درباره محور این گفت و گوها نیز گفت: در این نشست موضوعات مختلفی در باره مسائل کنونی منطقه، اوضاع برجام و نقشی که اتحادیه اروپا می تواند در ادامه برجام و همکاری با جمهوری اسلامی ایران و در بحث منطقه ایفا کند، مطرح شد. سوال و جواب های خوبی نیز صورت گرفت و فکر می کنم چنین جلساتی بتواند دیدگاه ها را به هم نزدیک کنند، این برای شرایط کنونی ما در منطقه که شرایط بسیار حساسی است، ضروری می باشد.

ظریف در اولین برنامه کاری خود در رم، صبح امروز در نشست شورای روابط خارجی اروپا موسوم به 'ECFR' شرکت کرد.
 
ظریف همچنین قرار است در این سفر با 'پائولو جنتلیونی' نخست وزیر، 'لائورا بولدرینی' رئیس مجلس نمایندگان و 'آنجلینو الفانو' وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و در باره توسعه مناسبات دوجانبه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت و گو کند.

ایتالیا از شرکای اصلی تجاری و اقتصادی ایران طی چند دهه اخیر محسوب می شود. تهران و رم همکاری های گسترده اقتصادی و بازرگانی دارند و رایزنی در باره توسعه مناسبات اقتصادی، از جمله محورهای مذاکراتی رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در رم خواهد بود.

همچنین با توجه به حضور ایتالیا در حوزه مدیترانه و علاقه این کشور به تحولات غرب آسیا و خاورمیانه، ظریف در این سفر پیرامون آخرین تحولات منطقه بخصوص تحولات سوریه با مقامات این کشور بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان