arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

شهردارهای امریکا علیه ترامپ / به تعهدات توافقنامه آب و هوایی پایبندیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 "ما نمی‌توانیم به همین سادگی مقاومت کنیم. نمی‌توانیم عقب‌نشینی کنیم. ما باید رهبری کنیم. باید مشارکت داشته باشیم." اینها گفته‌های میکر لندریو شهردار نیواورلئان است. یکی دیگر از شهردارهای امریکا که حالا بابت خروج ترامپ از معاهده آب و هوایی پاریس به جمع افرادی اضافه شده که در مقابل این موضوع ایستاده‌اند و بی‌توجه به رییس جمهوری این کشور راه خودشان را می‌روند.

به گزارش انتخاب و به نقل از اينديپندنت، شهرداران بیش از 250 شهر در ایالات متحده به انتقال صد در صد انرژی‌های تجدید شدنی در مخالفت با سیاست‌های محیط زیستی دونالد ترامپ رای دادند. این رای‌گیری در کنفرانس شهردارهای ایالات متحده امریکا اتفاق افتاد که در آن شهردارهایی از بیش از 1400 شهر حضور داشتند و در نهایت 250 نفر از آنان به 9 قطعنامه مختلف انرژی رای دادند.

یکی از قطعنامه‌های کلیدی این کنفرانس متعهد شد از ایجاد یک هدف بزرگ و مشترک در مسیر تامین انرژی پاک و تجدیدپذیر جوامع تا سال 2035 حمایت کند و این هدف دقیقا نقطه مشترک این کنفرانس با توافق تاریخی آب و هوایی پاریس است که ترامپ آن را رد کرد.

درست یک هفته قبل از این اتفاق، شهردارهای بیش از 300 شهر متعد شدند به تعهدات توافق آب و هوایی احترام بگذارند و پایبند بمانند حتی اگر دونالد ترامپ اینکار را انجام ندهد. همچنین در این کنفرانس شهردارها به سوال از کنگره و ترامپ مبنی بر برنامه‌های مدیریتی جهت مبارزه با تاثیر تغییرات آب و هوایی رای دادند که نوعی به چالش کشیدن رییس جمهور امریکا و حامیانش محسوب می‌شود.

استیو بنجامین شهردار شهر کلمبیا واقع در ایالت کارولینای جنوبی در این کنفرانس گفت: شهردارها به همه دنیا نشان می‌دهند که می‌توانند دوره گذار از سوخت فسیلی را به انرژی صد در صد پاک و تجدید پذیر رهبری کنند.

موضوع مخالفت شهردارهای امریکا با دونالد ترامپ اما صرفا به داستان توافقنامه آب و هوایی پاریس خلاصه نمی‌شود چه اینکه بیشتر این افراد همچنین از مخالفان سرسخت قوانین منع مهاجرت رییس جمهور امریکا بوده‌اند؛ چیزی که قبل از برگزاری کنفرانس‌ شهردارهای ایالات متحده پر رنگ شده بود.

در واقع طی ماه‌های اخیر بیش از 150 شهر و استان در امریکا از همکاری با افسران اجرایی سازمان مهاجرت فدرال سر باز زده‌اند و شهرهای خود را به عنوان "شهرهای مقدس" برای مهاجرین معرفی کردند.

با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد دونالد ترامپ دست کم در مواجهه با شهردارها و مسئولان شهری روزهای بی‌دغدغه‌ای را پیش رو داشته باشد. از قرار مسیر او و شهردارهای ایالات متحده کاملا در جهت معکوس هم پیش می‌روند.
نظرات بینندگان