arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

اولین چالش دولت شکننده «می»/ ریاضت اقتصادی به رای گذاشته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک خبرگزاری آمریکایی نوشت پارلمان انگلیس با رای گیری درباره پایان سیاست‌های ریاضت اقتصادی، دولت محافظه کار و شکننده ترزا می را به چالش می‌کشد.

به گزارش انتخاب، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت دولت اقلیت و شکننده محافظه کار انگلیس با نخست وزیری «ترزا می» از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در 8 ژوئن تاکنون،‌ با اولین آزمون در پارلمان روبرو می شود زیرا قانونگذاران انگلیسی در نظر دارند تا درخواست گروه اپوزیسون مبنی بر پایان کاهش هزینه های عمومی و سیاست های ریاضت اقتصادی را به رای بگذارند.

بر اساس این خبر، حزب کارگر که حزب رقیب اصلی حزب محافظه کار انگلیس محسوب می شود به دنبال افزایش حقوق کارگران بخش دولتی و پایان کاهش بودجه پلیس و بودجه آتش نشانی در انگلیس است.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس می گوید که بعد از وقوع بلاهای طبیعی و حملات مرگبار در انگلیس، نمی توان با قیمت ارزان امنیت و ایمنی را در انگلیس برقرار کرد.

محافظه کاران انگلیس از سال 2010 میلادی تاکنون، اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه های عمومی را با هدف کاهش کسری بودجه این کشور آغاز کرده اند.

حزب محافظه کار انگلیس نتوانست در انتخابات اخیر حداکثر کرسی های پارلمان را از آن خود کند و دولت محافظه کاران درصدد است تا با جلب حمایت از سوی حزب اتحادیه دموکراتیک ایرلند شمالی، یک دولت اقلیت تشکیل دهد تا از سرنگونی دولت ترزا می جلوگیری شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان